خبرگزاری کار ایران

مرگ ۲ یاسوجی بدلیل گاز گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۲۲

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از مرگ ۲ نفر با مسمومیت گاز مونوکسید کربن "Co" در یاسوج خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " محمدامین نیکویی نژاد" در گفت و گوی رسانه ای با اظهار تاسف از وقوع حادثه تلخ فوت ۲ شهروند یاسوجی بدلیل گازگرفتگی، خاطرنشان کرد: حادثه گاز گرفتگی در خیابان “ابوذر” یاسوج امروز صبح به اورژانس گزارش شد که در این حادثه یک مرد ۶۰ ساله و یک زن ۳۵ ساله بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده بودند.

وی با بیان اینکه در این حادثه تاسف‌بار، یک خانم ۲۰ ساله دیگر هم دچار مسمومیت شده بود، یادآورشد: مصدوم به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شد.

نیکویی نژاد، دلیل اصلی عامل گازگرفتگی را نامعلوم و گفت: دلیل اصلی باعث شدن گازگرفتگی در دست بررسی است.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، اولین و مهمترین اقدام برای نجات فرد گاز گرفته با مونوکسید کربن و سایر انواع گازگرفتگی را، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به فرد مسموم عنوان و تصریح کرد: به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز تا هوای تازه به سرعت وارد اتاق شود و در صورت امکان فرد گاز گرفته را به پنجره نزدیک کرد.

نیکویی نژاد افزود: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کُشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد آن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز