خبرگزاری کار ایران

دادستان فارس هشدار داد؛

تعقیب قضایی برهم زنندگان امنیت در چهارشنبه پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۴۱

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال گفت: برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه پایان سال با اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی بحرینی امروز، ۲۲ اسفندماه در آستانه چهارشنبه پایان سال بیان کرد: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی داشته باشند و یا مبادرت به تخریب اموال عمومی کرده و یا مرتکب رفتارهای هنجارشکن و مخالف با شئون و ارزش‌های اسلامی شوند با آمادگی و هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه‌های امنیتی انتظامی و قضایی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین قضایی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: قانون خط قرمز و فصل‌الخطاب برای کلیه افراد و اقشار جامعه است و چنانچه افرادی تحت هر عنوان به اقدامات غیر متعارف و خلاف شئون و ارزش های اسلامی دست بزنند و قصد نقض قانون و یا تعرض به حقوق عمومی مردم را داشته باشند بر حسب درخواست عمومی و در اجرای وظایف ذاتی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی قضایی با آنان بر اساس موازین قانونی و بدون هر گونه ارفاق قانونی و اغماض برخورد می‌شود.

بحرینی با بیان اینکه در صورتی که ابراز شادمانی فراتر از محدوده قانونی باشد منتهی به ولنگاری و تعرض به حقوق سایرین و نقض حقوق شهروندی افراد جامعه می‌شود، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که مسئول صیانت از حقوق شهروندان است دستگاه قضایی است و در همین راستا ما در دادستانی مرکز استان به اجرای قانون می‌پردازیم.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به مجازات قانونی کسانی که مرتکب اخلال در نظم و آسایش عمومی می‌شوند بار دیگر هشدار داد و گفت: مجازات این افراد سه ماه تا یکسال حبس و تا 74 ضربه شلاق است و در صورت استفاده از مواد محترقه و ترقه‌های غیر مجاز مجازات این افراد بر اساس قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز تا 6 ماه حبس است.

وی افزود: چنانچه اقدامات هنجارشکنانه افراد باعث وارد آمدن خسارتی به اموال عمومی و یا خصوصی شود و یا موجب ایراد صدمه بدنی اعم از عمدی یا غیر عمدی به دیگری شود حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه و یا اَرش محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی استان فارس اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم و حضور مقتدرانه ضابطین و مأمورین انتظامی جرائم ارتکابی چهارشنبه پایان سال نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت.

بحرینی از والدین خواست بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال نظارت کنند و اجازه استفاده مواد محترقه را ندهند زیرا سال‌های گذشته استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا باعث وارد آمدن صدماتی فراوان و حتی نقص عضو شده است.

دادستان مرکز فارس تصریح کرد: دستگاه قضایی استان شعباتی را به‌صورت ویژه و کشیک در کلیه حوزه‌های قضایی برقرار کرده تا به منظور تأمین امنیت مردم به محض وصول گزارش و یا جرائمی در خصوص افراد ناقض قانون و هنجارشکن به جرائم آنان در هر ساعت شبانه‌روز رسیدگی کنند. ، بحرینی همچنین هشدار داد: وسایل نقلیه‌ای که در راستای ارتکاب جرم و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی به کار گرفته شود تا تعیین تکلیف قانونی توقیف خواهد شد و افراد قانون‌شکن با صدور قرارهای تأمین کیفری بازداشت می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز