خبرگزاری کار ایران

در بیمارستان بهشتی کاشان انجام شد؛

راه‌اندازی مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۲۳۶

اولین و تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه شناسایی سلول‌های بدخیم خونی به روش فلوسایتومتری استان اصفهان، در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، سید رامین مدنی، سرپرست بیمارستان در توضیح این خبر افزود: تکنیک فلوسایتومتری یکی از روش‌های پرکاربرد در حیطه‌ی تشخیص سرطان‌ها است که به‌وسیله این روش آزمایشگاهی، شناسایی، تعیین نوع و شمارش دقیق سلول‌ها در زمان کوتاهی صورت می‌پذیرد.

مدنی گفت: در بخش فلوسایتومتری آزمایشگاه این مرکز، با بهره‌گیری از دستگاه فلوسایتومتری سه رنگ و پنج پارامتری می‌توان علاوه بر شمارش، به بررسی شاخص‌های ایمنولوژیک سلولی (CD Markers) در سطح، سیتوپلاسم و یا هسته سلول پرداخت و از یافته‌های آن در تشخیص، طبقه‌بندی، تعیین پیش آگهی و کنترل درمان بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم خونی و بیماری‌های نقص ایمنی استفاده کرد.

وی مهم‌ترین شاخص‌های بخش فلوسایتومتری این مرکز را آماده ‌شدن نتایج در کمتر از یک هفته، برخورداری کارکنان بخش فلوسایتومتری از تجربه و دانش لازم و استفاده از مشاوره‌های علمی اساتید دانشگاه، ارزیابی درگیری مایعات بدن از جمله مایع مغزی نخاعی، پلور و آسیت با سلول‌های بدخیم خونی، منطبق با استانداردهای بین‌المللی، ارزیابی و شمارش زیر گروه‌های لنفوسیتی به‌منظور تشخیص و طبقه‌بندی بیماری‌های نقص ایمنی، ناباروری و … بیان کرد.

قوطاسلو، متخصص هماتولوژی و بانک خون و مسئول فنی بخش مذکور در تشریح راه‌اندازی این دستگاه گفت: کاربردهای مختلفی برای فلوسایتومتری وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایمونوفنوتایپینگ لوسمی‌های حاد و مزمن، پلاسماسل‌های بدخیم، پایش درمان در انواع لوسمی، تعیین فاکتورهای مؤثر در پیش آگهی سرطان‌ها و همچنین بررسی کمی سلول‌های ایمنی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز