خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

تشکیل اولین دپارتمان طراحان لباس در جهت رفع چالش های صنعتگران صنایع دستی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۶۸

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از تشکیل اولین دپارتمان طراحان لباس در جهت رفع چالش های صنعتگران فعال عرصه صنایع دستی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

زهرا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری پارک علم و فناوری در نظر دارد به منظور پر کردن حلقه مفقوده استان در الصاق مزیت مطلق استان  در حوزه سوزندوزی و خامه دوزی با حوزه پوشاک و اختصاص  سهم بازار در عرصه ملی و بین المللی به صورت مستمر با هدف  ترویج و توسعه هنر فاخر استان اعم از  سوزن دوزی، خامه دوزی و ...، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای اجتماعی هسته طراحان لباس استان را تشکیل دهد.

وی افزود:  در شرایط کنونی نیز اقدامات خوبی انجام پذیرفته و صادرات محصول نیز در حال انجام است. اما ایجاد این دپارتمان به منظور طراحی و تولید پوشاک و با هدف دسترسی به بازارهای ملی و بین المللی اصولی از مرحله طراحی لباس تا مرحله تولید با اولویت دانشجویان عرصه طراحی دوخت و سایر فعالین صورت می‌گیرد.

ابراهیمی عنوان کرد: این دوره به صورت پیوسته، بدون پیش نیاز و تنها به شرط علاقه و تلاش مستمر داوطلبان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره 6 ماه زمان می‌برد، افزود: این دوره اصول ابتدایی طراحی لباس، شامل رنگ شناسی، پارچه شناسی، شناخت آناتومی اندام، مفاهیم خطوط، آشنایی با لباس اقوام، نحوه ترسیم ایده بر روی مانکن های مختلف و اصول و مبانی طراحی را در بر می‌گیرد.

وی افزود:  عمده ترین چالش های صنعتگران، فروش محصولات، چگونگی تولید محصول مبتنی بر سلیقه بازار، عدم شناخت فرهنگ بصری کشورها و نحوه ارتباط با بازار است که در این دوره شناخت بازار و مخاطب بصورت اصولی آموزش داده می شود و در صورت تمایل، شرکت کنندگان به بازار فروش متصل می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خروجی این دوره طراحی یک کالکشن کاربردی برای فضاها و موقعیت های مختلف با نگاه به سوزندوزی استان برای هر فرد خواهد بود و کالکشن های مورد تایید با حفظ حق طراح، برای تولید و ارائه به بازار آماده سازی می‌شوند.

وی در پایان گفت: ۵ کارگاه اولیه برگزار و اطلاع رسانی به صورت گسترده انجام شده و داوطلبان حضور یافته و مورد مصاحبه قرار گرفته اند، لذا اگر فردی علاقمند به حضور در دوره است می توانند در کارگاه های آتی شرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز