خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی:

موضوع محیط زیست و فاضلاب از دغدغه‌های جدی مردم گیلان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۷۳

یک فعال سیاسی در جمع فعالان محیط زیست با اشاره به بحران محیط زیست در گیلان، گفت: موضوع محیط زیست و فاضلاب از دغدغه‌های جدی مردم است که در دهه‌های گذشته چه در حوزه قوانین، وضع قانون و سیاست های کشور در محافل علمی هم به فراموشی سپرده شد.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی کاظمی پور افزود: یکی از مهمترین چالش‌های زیست محیطی گیلان سرازیر شدن فاضلاب‌ها به رودخانه‌های استان است که آلودگی جبران ناپذیری را به وجود آورده  و این امر متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولین استان قرار گرفته است.

وی با بیان مشکلات زیست محیطی به خصوص وضعیت اسفناک سراوان با اشاره به اینکه زباله و شیرابه ناشی از پسماند، نه تنها سلامت نسل آینده بلکه آثار مخرب آن را بر تولد نوزادان شاهد هستیم، گفت: چه کسی اجازه داده است ۹۰۰ تن زباله را در دل جنگل‌ها دفن کنند، که امروز طبق گفته کارشناسان و صاحب نظران؛ آلایندگی‌های ناشی از این شیرابه‌ها در سفره‌های زیر زمینی و همچنین رودخانه زرجوب و گوهر رشت تبدیل به سرطان‌های پوستی، ریوی و بیماری‌های خطرناک و لاعلاج شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم سراوان به چه گناهی باید همچنان لای زباله و بیماری زندگی کنند تصریح کرد: ارتفاع بیش از ۱۱۰ متری زباله سراوان حاصل مدیریت غلط آقایان است و هیچگونه توجیه پذیرفتنی نیست و متولیان امر باید پاسخگو باشند و بگویند در این مدت چه کردند و چه دستاوردی برای رفع این معضل داشتند.

وی ادامه داد: آقایان قول داده بودند برای رفع مشکل سراوان، صاحبان اندیشه و دانشگاهیان را فراخوان می‌کنند، خب دو سال از این وعده گذشت امروز بگویند نتیجه آن چه شد و چرا مردم مظلوم سراوان همچنان درگیر این معضل بزرگ هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تاکنون همه در خصوص رفع بحران سراوان شعار دادند و هیچ کار عملیاتی جدی انجام نشده است تاکید کرد: همه مسئولان گذشته و حال باید از مردم عذرخواهی کنند و متخلفین اصلی آن به میز محاکمه کشیده شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت انتخاب بعنوان خادم مردم، محیط زیست و مسئله رفع بحران سراوان یکی از اولویت‌های اصلی بنده خواهد بود و در اولین اقدام این موضوع را به صحن علنی مجلس می‌کشم و از همه ظرفیت‌های ملی برای نابودی این غده سرطانی اقدام می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز