خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

هیچ ملتی به آزادی و استقلال مردم ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۳۴۲

فشار ۴۵ ساله دشمن، مردم را مانند فولاد محکم کرد

وزیر کشور با عنوان اینکه فشار ۴۵ ساله دشمن، مردم را مانند فولاد محکم کرده است گفت: در رژیم طاغوت با وجود ساواکی که شکنجه‌گر بود، کسی قدرت نفس کشیدن نداشت اما امروز بعد از انقلاب اسلامی آزادترین ملت در جهان را داریم و هیچ ملتی به آزادی و استقلال مردم ایران نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، احمد وحیدی به مناسبت فرارسیدن ٢٢ بهمن و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور در مراسم راهپیمایی کرج، اظهار کرد: کشورمان پیش از پیروزی انقلاب ۵٧ به شدت وابستگی بسیار به کشورهای غرب داشت. کسانی بر کشور حاکم بودند که در دوران وابستگی و فرمانبری مطلق به سر می‌بردند. کسانی بر کشور حاکم بودند که خود نماد وابستگی بودند. کسانی بر کشور حاکم بودند که کشور ما را سال‌های بسیار به عقب راندند. کشوری که می‌توانست بر قله افتخار باشد اما آنچنان وابسته شد که چیزی از صنعت، کشاورزی و هویت ملی برایش باقی نمانده بود.

وحیدی گفت: در دوران قبل از انقلاب ۵٧، صنعت و پزشکی نداشتیم. یک سوم پزشکان ما از هند و بنگلادش بودند. پنجاه درصد مردم در زمان قبل از انقلاب اسلامی، زیر خط فقر بودند. روستاهای ما برق، گاز و راه درستی نداشت. کشاورزی دچار مشکل بود. ارتش به شدت وابسته بود و تمام تجهیزات جنگی از خارج می‌آمد و تعمیرات سلاح های جنگی فقط توسط آمریکا و با پول ملی ما انجام می‌شد لذا تمام هویت ایران در دست غرب بود و این درحالی بود که دیگر «هویت ملی» معنا نداشت.

وزیر کشور ادامه داد: رژیم طاغوت با ساواکی که شکنجه‌گر بود، مردم عادی را به علت داشتن اعلامیه و رساله امام شکنجه می‌داد و کسی قدرت نفس کشیدن نداشت. اما این رژیم به مدد مردم، سقوط کرد و نظام جمهوری اسلامی متولد شد و امروز آزادترین ملت در جهان را داریم و هیچ ملتی به آزادی و استقلال مردم ایران نیست.

وی گفت: انقلاب اسلامی بعد از سال ۵٧ طی ۴۵ سال مورد هجمه نطامی، سیاسی و فرهنگی قرار گرفت. چندین کودتا شکل گرفت که به ناکامی کشیده شد. 

وحیدی با اشاره به تحریم های سالیان گذشته و پیشرفت‌های امروز کشور گفت: امروز پیشرفت‌های چشمگیری داریم. در تولید فولاد، سیمان و برق جزو ده کشور اول دنیا هستیم. در کشف ذخایر مس پنجمین کشور جهان شدیم. در شتاب رشد علم، تولید علوم پزشکی در منطقه اول هستیم. در نانو در جایگاه چهارم قرار داریم و در دانش هسته ای و فضایی و تولید ماهواره در جایگاه برتر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: در جایگاه صنایع دفاع و سلاحهای جنگی تولید کننده هستیم و کشوری که در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار هم نداشت امروز در جایگاه پایدار دفاعی قرار گرفته که دارای بازدارندگی دفاعی است. در حوزه پزشکی نه تنها پیشرفت شگرف داریم بلکه حاضر هستیم به کشورهای دیگر این تکنولوژی را ارائه کنیم.

وزیر کشور گفت: جزو ٢٠ قدرت دنیا هستیم و امروز با وجود تمام فشار و تحریم در بسیاری از تکنولوژی های روز دنیا، جایگاه اول هستیم. امروز انقلاب مردم ایران الهام بخش دنیا شده است.

وحیدی در ادامه اظهار کرد: دشمنان ما که امروز نیز همچنان هستند و ظلم می‌کنند و آن باند استکبار دنیا که در کشورهایی مختلف منجر به ناامنی شدند و کشتارهای مختلفی در دنیا به پا کردند، می‌خواهند یکبار دیگر در کشور ناامیدی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: ملت ایران از هیچ فشار و تهدیدی نمی‌ترسد. فشار ۴۵ ساله مردم را مانند فولاد محکم کرده است و از پا نخواهد نشست. رمز پیروزی و موفقیت در پیروی رهبری است و امروز با شهدا بیعت میکنیم که تا آخر با پیروی از ولایت و با وحدت به جلو حرکت کنیم.

وحیدی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در آستانه آزمابش دیگر در  روز ١١ اسفند هستیم. انقلاب ما از بدو تولد در زمانی که احتیاج به رفراندم نبود، جمهوری به رفراندوم گذاشته شد. قانون نوشته شد و در این قانون، مردم همیشه تعیین کننده بودند؛ بر خلاف دموکراسی تبلیغات دروغین کشورهای غربی که مردمشان نقشی ندارند اما انقلاب اسلامی با مشارکت مردمی در کشور ما به فرمایش امام راحل ادامه دارد.

وزیر کشور با عنوان اینکه انتخابات یعنی حضور مردم، افزود: تبلیغات ضد انتخابات یعنی آنها انقلاب و دموکراسی مردمی را نمی‌خواهند اما وفاداری مردم به انقلاب بی نظیر است.

وحیدی گفت: مردم سالاری دینی بی نظیر است و در ١١ اسفند نیز مردم حضور پرشور خود را نشان می‌دهند. دشمن ضعف ملت و کشور ما را نخواهد دید و سالیان سال این پیروزی را جشن می‌گیریم و پرچم انقلاب توسط مقام معظم رهبری به دست امام زمان سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز