خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

اقتصاد گلستان بیش از ۸ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۴۷

استاندار گلستان گفت: اقتصاد گلستان بیش از ۸ درصد رشد داشته است و بیش از ۱۲۰۰ پروژه نیمه تمام در ابتدای دولت وجود داشت که این رقم به زیر ۸۰۰ پروژه رسیده است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه بعد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: رشد اقتصاد استان از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده و البته گلستان رشد متوازن در ۴ حوزه کشاورزی،صنعتی، خدماتی و معدنی را در کنار ۲ استان دیگر تجربه کرده است.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان به میانگین ملی رسیده و نرخ بیکاری بهبود یافته خصوصا در حوزه اشتغال بانوان و جوانان است.درآمد سرانه مردم استان از ۴۷ درصد درآمد ملی در ابتدای دولت سیزدهم به بالای ۵۲ درصد ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: چشم انداز ترسیم شده برای افق ۱۴۰۴ استان سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همتی در گلستان بوده که تا قبل از دهه فجر امسال مجموع پروژه های افتتاحی و یا آغاز عملیات قطعی به بیش از ۱۵۳ همت رسیده است و این بدان معناست که ما می توانیم چشم انداز مورد نظر را محقق سازیم.

زنگانه تصریح کرد: منابع موجود در استان بصورت عادلانه توزیع می شود و ضریب جیمی در روستاها از ۳۶ به ۳۴ صدم رسیده و سرانه شهرستان های کمتر برخوردار ۷ برابر شده است.توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت در راستای تمرکز زدایی و حذف رانت را به عهده فرماندار گذاشتیم و خوشبختانه پاسخ مناسبی را دریافت کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز