خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون اصفهان خبر داد؛

رشد مراجعه‌ مردم اصفهان برای اهدای خون

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۱۷۲

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: مراجعه مردمی اهداء خون در اصفهان از ابتدای سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، کیان‌ دهراب‌پور افزود: با وجود اینکه میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند، لیکن مردم ایثارگر استان نسبت به اهدای خون اهتمام داشته‌اند.

وی افزود: میزان ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با سه هزار و ۴۲ واحد و معادل ۷.۲ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان برابر با ۲ هزار و ۱۱۴ واحد معادل ۶.۷ روز است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری، ۱۵۹ هزار و ۳۳۰ نفر به مراکز اهدای خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۲۶ هزار و ۸۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد ۹ درصدی اهدای خون در سال جاری، تصریح کرد: میزان اهدای خون مستمر در بازه زمانی مذکور برابر با ۵۶.۲۴ درصد و میزان اهدای خون بانوان برابر با ۳.۴درصد بوده است.

دهراب‌پور با اشاره به آغاز فرارسیدن ماه بهمن و وجود تعطیلات چند روزه در این ماه، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در روزهای تعطیل سال کاهش می‌یابد از همین رو هم استانی‌های اصفهانی باید نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند و این اقدام را جزو برنامه‌های در دستور کار خود قرار دهند تا در رفع نیاز بیماران محتاج به خون و فراورده‌های خونی با مشکل روبرو نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز