خبرگزاری کار ایران

به همت راهداری البرز انجام شد:

آسفالت 47 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان طالقان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۶۷

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: طی دو سال گذشته 47.3 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان طالقان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، ملک حسین سیاهپور اظهار کرد: در استان البرز 990 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 895 کیلومتر آن آسفالته است.

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع 410 کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز تقریباً دو برابر این رقم است.

این مسئول بیان کرد: از 262 روستای بالای 20 خانوار استان، 248 روستا دارای راه آسفالته است و در حال حاضر 98 درصد از جمعیت روستایی البرز از نعمت آسفالت بهره‌مند شدند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای پروژه راه‌های روستایی در شهرستان طالقان گفت: طی دو سال گذشته 47.3 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

سیاهپور با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان اجرا شده‌اند، افزود: احداث و بهسازی راه‌های روستایی بالا طالقان شامل محور جوستان به مهران به طول 6 کیلومتر، سه راهی گته ده تا گته ده به طول 2.5 کیلومتر، سه راهی دهدر تا دهدر به طول 1.3 کیلومتر، محور خچیره به طول 4 کیلومتر، محور پراچان به طول 4 کیلومتر، محور (کرکبود- هشتان و ابصار) به طول 1 کیلومتر و (جوستان به دیزان، گته ده به گراب) به طول 4.2 کیلومتر است.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: احداث و بهسازی راه‌های روستایی پایین طالقان نیز شامل محور باریکان به میناوند به طول 4 کیلومتر، اوچان به میر به طول 3 کیلومتر، اهوارک به خوران به طول 4.5 کیلومتر، امیرنان به کذلک به طول 6 کیلومتر، محور (سوهان، کش، کشرود و راه اصلی پایین طالقان) به طول 5.8 کیلومتر و محور دنبلید به آرتون به طول 1 کیلومتر اجرا شده است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه هر استان، گفت: احداث و آسفالت راه‌های روستایی و به تبع آن امکان و سهولت خدمات‌رسانی سایر ارگان‌ها باعث می‌شود اقتصاد روستاییان رونق گیرد و مهمتر اینکه از مهاجرت این قشر زحمتکش به شهرها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز