خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حقوق رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۹۶

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری تصویب شد.

علی مصطفی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، از تصویب لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش به صورت معوقه از اول مهر ماه امسال به رانندگان استیجاری پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه برای ارائه هر چه‌بهتر خدمات شهری و حمل‌ونقل شهری اقدام به عقد قرارداد با خودروهای استیجاری کرده است، گفت: رانندگان استیجاری که با تاکسی، وانت‌باری و مینی‌بوس فعالیت می‌کنند و از طریق مناقصه برنده شده‌اند، در سال‌های گذشته مبالغ کمی را به‌عنوان حقوق از شهرداری ارومیه دریافت می‌کردند.

مصطفی‌زاده افزود: بنابراین با ورود دادستانی استان  و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، مطالبات رانندگان استیجاری به شهرداری ارومیه اعلام شد و شورای شهر ارومیه باتوجه‌به شرایط موجود و بدون ایجاد ممنوعیت، با افزایش حقوق این گروه از کارگران موافقت کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری کفاف  زندگی آنها را نمی دهد زیرا هزینه‌های نگهداری، استهلاک و جانبی خودروها باتوجه‌به تورم بسیار زیاد است. اما این افزایش حقوق به‌منظور جبران بخشی از مشکلات آنها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه، برخی از موارد قرارداد رانندگان استیجاری تغییر کرده و از اول مهرماه امسال، حقوق بیشتری به آنها پرداخت خواهد شد.

مصطفی‌زاده گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در سال آینده تلاش خواهند کرد تا این بی‌عدالتی که در حق رانندگان استیجاری وجود دارد را برطرف و در مورد پرداخت حقوق آنها تجدیدنظر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باتوجه‌به تورم و افزایش هزینه تأمین قطعات خودرویی لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری موردبحث و بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد و برای تأیید نهایی به هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری ارسال شد. این لایحه پس از تأیید هیئت تطبیق اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز