خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

کشت گندم در ۳۶۷ هزار هکتار از مزارع گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۲۹

معاون جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون در ۳۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان گندم کاشت شده است و گلستان با ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی پاییزه در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنای گلستان، علی اکبر مهقانی گفت: با بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد سطح سبزینگی و رشد بوته گندم در مزارع استان از شرایط خوبی برخوردار است. اگر در اردیبهشت نیز چند مرحله بارندگی مناسب داشته باشیم، برداشت کیفی و کمی محصول، مطلوب خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان همچنین با بیان اینکه زمان طلایی کشت گندم تا پانزدهم آذر است خبر داد: در روز‌های اخیر و امروز ۵۲ تن بذر گندم از استان فارس برای کشاورزان جامانده از کشت پاییزه در شهر‌های بندرگز، کردکوی، گرگان و علی آباد کتول وارد استان شده است.

وی گفت: در حال حاضر در حدود ۸۰ هزار هکتار جو، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار چغندرقند و هزار و ۳۰۰ هکتار نیز سیب زمینی کشت شده است.سال گذشته گلستان با تولید بیش از یک میلیون تُن در رتبه دوم تولید در کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد، اما به باور برخی کارشناسان به لحاظ وجود گلوتن در گندم‌های گلستان این محصول با کیفیت‌ترین گندم در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز