خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روزانه ۱۱۵ کامیون ترانزیتی از مرز اینچه برون تردد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۳۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: روزانه ۱۱۵ کامیون از مرز اینچه برون تردد می‌کنند و در حال تلاش هستیم در آینده این تعداد به ۳۰۰ کامیون ترانزیتی از این مرز برسند.

عادل مصدقی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۱۱۵ کامیون از مرز اینچه برون تردد می‌کنند و افزایش تردد کامیونی موجب ایجاد اشتغال و رونق بازارچه مرزی اینچه‌برون شده است.

وی ادامه داد: گمرک اینچه‌برون ظرفیت تردد روزانه ۱۴۵ کامیون‌ ترانزیتی را دارد و بعد از بهسازی جاده‌های کشور ترکمنستان روزانه ۳۰۰ کامیون ترانزیتی تردد خواهند کرد. هم اکنون کامیون‌های ترانزیتی به محض ورود به اینچه برون و انجام فرایند اداری و نظارتی همان روز می‌توانند عبور کنند.

وی گفت: درگذشته رانندگان در مسیر اینچه برون به کشور ترکمنستان از راه های ارتباطی نامناسب ناراحت بودند و ما درخواست های متععدی از رانندگان برای ترمیم جاده های دو کشور را داشتیم.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر که به کشور ترکمنستان داشتیم قرار شد مسیر ۲۳۰ کیلومتری آوازه استان بالکان ترکمنستان تا مرز اینچه برون بهسازی شود که مقدمات این کار در حال انجام است.پیمانکاران این طرح ایرانی هستند و مطالعات آن در حال انجام است.

مصدقی بیان کرد: ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی کالا از موضوعات اولویت دار ما است. تخته فشرده، کشمش، مفتول مسی، پنیر، پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، خرما، انواع لوله آهنی، ید و... از کالاهای صادراتی گلستان ار مرز اینچه برون صادر می شود.

وی یادآور شد: ما درحال تلاش هستیم که تجارت چمدانی مرز اینچه برون را دوباره راه اندازی کنیم که امیدواریم بزودی شاهد رونق گرفتن مرز اینچه برون باشیم. در نیمه نخست سالجاری خروجی کالا از مرز اینچه برون ۵۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز