خبرگزاری کار ایران

معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان:

سامانه بارشی در روزهای پایان هفته به ایستگاه استان مرکزی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۲۸

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌های هواشناسی و الگوهای موجود نشان می‌دهد یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود که این استان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی در این رابطه، افزود: این سامانه در صورتی که در الگوی مدل‌ها تغییر نداشته باشد، موجب بارش باران و برف طی ساعاتی از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان مرکزی می‌شود.

وی به چگونگی فرایند سرد شدن هوا در روزهای آتی اشاره کرده و ادامه داد: به دلیل هسته سرد این سامانه و ریزش هوای سرد، پس از عبور سامانه دمای هوا به ویژه دمای روزانه از روز چهارشنبه تا جمعه به طور محسوسی سردتر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی حاکی از افزایش پایداری و سکون نسبی جو، از فردا دوشنبه تا صبح چهارشنبه است.

مرادی تصریح کرد: این افزایش پایداری و سکون نسبی جو هنگامی که اتفاق بیفتد، سبب افزایش پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در شهرستان اراک و سایر مناطق صنعتی در سطح استان مرکزی می‌شود.

وی به کاهش میانگین بارش‌های دریافتی استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: میانگین بارش‌های دریافتی این استان نسبت به بلند مدت 60 درصد و نسبت به مدت مشابه گذشته حدود 8 درصد عقب‌تر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون که از روزه نخست مهر ماه آغاز می‌شود، 26.1 میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز