خبرگزاری کار ایران

وضعیت ناسالم هوا در ۴ شهر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۳۸

هوای شهرهای خرمشهر، آبادان، ماهشهر و سوسنگرد در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، وجود صنایع بزرگ صنعتی و خشکسالی اقلیمی اخیر، شهرهای خوزستان را به یکی از آلوده‌ترین نقاط کشور تبدیل کرده است.

بر همین اساس و طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه، اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر، پست برق شماره سه اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۰، ۱۶۲، ۱۵۶، ۱۵۹، ۱۵۶، آبادان ۱۵۲، سوسنگرد ۱۵۹ و ماهشهر ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب، نشان می‌دهد این شهرها در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارند.

همچنین وضعیت هوای شهر خرمشهر با شاخص ۱۲۸در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

روز گذشته نیز هوای شهرستان کارون در وضعیت خطرناک و هوای ۲ شهر دیگر در وضعیت قرمز قرار داشت.

مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز