خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

هر نماینده یا کاندیدایی که بخواهد خدمات نظام را سیاه نمایی کند پرونده قضایی تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۸۱

گزارشات دستگاه قضایی به شورای نگهبان ارسال می شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای هر نماینده یا کاندیدایی که بخواهد خدمات نظام را سیاه نمایی کند پرونده قضایی تشکیل می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به‌ نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد،"سیدعیسی حسنی" ، اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که در این مرحله از انتخابات با آن مواجه هستیم این است که برخی از نامزد‌های انتخاباتی حتی کسانی که سابقاً در مجلس حضور داشته یا در دولت سابقه خدمت داشته‌اند مُبادرت به سیاه نمایی اقدامات انجام شده نموده و از این طریق خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل دستاورد خون شهدا می‌باشد را زیر سؤال می‌برند.

دبیر ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بی‌شک یکی از حربه‌های دشمن برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم القاء یأس و ناامیدی و ارائه نکردن خدمات نظام و بی توجهی به فرامین رهبری در حوزه جهاد تبیین است.

حسنی افزود: وظیفه ما در کمیته مربوط به جرائم انتخاباتی، رصد این موارد بوده و بدون تردید در مواردی که چنین اتفاقی بیفتد در حوزه کاندیدا‌های انتخاباتی، تشکیل پرونده شده و بعد از انتخابات به جرائم این افراد رسیدگی می شود.

این مقام قضایی گفت: ۲ پرونده تخلف انتخاباتی برای ۱۰ نفر از کارکنان استان شامل مدیران و کارمندان مُتخلف که در کاروان‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها شرکت و یا از امکانات اداری درجهت خدمت به نامزد انتخاباتی استفاده کرده‌اند شناسایی و برای آن‌ها پرونده تُخلف تشکیل شده است.

وی رصد موضوعات مربوط به انتخابات و جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد را از وظایف معاونت پیشگیری دستگاه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم در صورتی خوب خواهد بود که به نظام اعتماد کرده و به مسئولین و دست‌اندرکاران انتخابات به دیده یک فرد‌ امانت‌دار نگاه کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رصد فعالیت های انتخاباتی در فضاهای حقیقی و مجازی این استان از سال گذشته شروع و اکنون این رصدها شدت بیشتری بخود گرفته است، یادآورشد: تمام افرادی را که به نحوی در امور انتخابات اقداماتی انجام می‌دهند یا مطالبی ذکر می‌کنند تحت رصد قرار داده و در موقع مناسب، حَسب مورد در صورت تخلف یا جرم بودن در مراجع قضایی یا تخلفات انتظامی، رسیدگی می شود.

حَسنی از آمادگی سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها هم خبرداد و تصریح کرد: گزارشات واصله‌ای را که مربوط به کاندیدا‌ها است به شورای نگهبان و یا هیئت نظارت شورای نگهبان استان اعلام که بدون شک در تأیید صلاحیت افراد یا احراز صلاحیت آن‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم به نمایندگان یا کاندیدا‌ها به دید افراد شاخص جامعه نگاه می‌کنند و بنابراین نه تنها گفتار، بلکه اعمال و افعال آن‌ها برای جامعه الگو است.

حسنی تاکید کرد که رفتار‌های خلاف قانون یا مُجرمانه از هیچ فردی پذیرفته نیست و بدون تردید مورد رسیدگی دستگاه قضایی خواهد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز