خبرگزاری کار ایران

در انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت؛

ابراهیم غلام زاده زنگنه رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۴۰۱

در انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت که یکشنبه چهاردهم آبان ماه با حضور اعضای این اتاق در تهران برگزار شد، ابراهیم غلام زاده زنگنه با کسب اکثریت آرا ، به عنوان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران وکویت انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران وکویت در خصوص نقش اتاق های بازرگانی مشترک اظهار داشت : برای رسیدن به چشم‌اندازهای اقتصادی و اجرای برنامه های پنج ساله توسعه ای کشور، بخش خصوصی و بویژه اتاق بازرگانی و اتاق های مشترک سهم موثر و نقش سازنده ای را ایفا می کنند و این مساله یکی از ارزش های ویژه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی را نشان می دهد و توجه به این حوزه را پررنگ تر می کند.

ابراهیم غلام زاده زنگنه ضمن تاکید بر نقش سازنده اتاق های بازرگانی در اقتصاد و تجارت گفت: اتاق های بازرگانی مرکز برنامه ریزی و تصمیم سازی در بخش های مختلف صنعت، تولید، کشاورزی و معدن هستند و دولت ها و مدیران ارشد کشوری در حوزه های پولی و بانکی، اقتصادی و صنعتی باید برای رسیدن به شرایط مطلوب و گذر از مشکلات موجود با این اتاق ها همفکری و رایزنی کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان داشت : دراتاق مشترک به نوعی دیپلماسی اقتصادی ایجاد و جریان می یابد که این دیپلماسی زمینه سازی توسعه اقتصادی که اصل رشد و شکوفایی کشورهاست را در پی دارد.

وی تصریح کرد: باید سیاست های اتاق های مشترک بر اساس نیاز های اقتصادی، سیاسی ، صنعتی و بازرگانی روز دنیا تدوین و قوانین و مقرارتی که زمان زیادی از عمر آنها می گذرد بررسی و بروزرسانی شده تا از قافله اقتصاد و تجارت دنیا عقب نیفتیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت تاکید کرد: شناسایی زمینه های مشترک بازرگانی با کشور کویت و بررسی اولویت های تجاری و ارائه آن به تجار و شرکت های ایرانی از جمله برنامه های مهم اتاق مشترک است که با بررسی زوایای سرمایه گذاری،تولید و صادرات به این کشورها به صورت کارشناسی، تلاش می کنیم با همفکری بستر مناسبی  را برای سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی کشور فراهم کرده  و شرایط فعالیت اقتصادی و تجاری مشترک را برای آن‌ها تسهیل کنیم .

غلام زاده زنگنه به برنامه های اتاق مشترک ایران و کویت نیز اشاره کرد و افزود : ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی دو کشور، شرکت در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، و بسترسازی جذب سرمایه گذاران دو کشور از جمله اهداف و برنامه های این اتاق به شمار می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز