خبرگزاری کار ایران

یک مسئول به ایلنا خبر داد؛

طرح آبرسانی به تربت حیدریه ماه آینده افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۳۹۴

مدیر عامل آب و فاضلاب شهرستان تربت حیدریه از تکمیل طرح آبرسانی به این شهر تا یک ماه آینده خبر داد.

علی رضا عباسی در گفت‌وگو با ایلنا، اعتبار این طرح را که از مصوبات سفر فروردین ماه ۱۴۰۱ ریاست جمهور به خراسان رضوی است  ۳۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت آن را ۹۵ درصد اعلام کرد و  گفت: طرح آبرسانی به تربت حیدریه با اتمام برق رسانی به چهار حلقه چاه حفر شده وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی با اظهار نگرانی از عدم بارش مناسب در سال آب جاری خاطر نشان کرد: شش حلقه چاه  در دستور جابجایی قرار دارد تا میزان تولید آب شهر تربت حیدریه در وضعیت فعلی حفظ شود و تنش‌های به حداقل برسد و در کنار آن ساخت یک باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب هم با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال بزودی شروع می‌شود.

به گفته وی پروژه زون بندی این شهر نیز با اعتبار ۶۰ میلیار ریال و پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجرا است.

وی راه اندازی بزرگترین فاز طرح تله متری  (کنترل از راه دور)تاسیسات آب تربت حیدریه در سال گذشته را یادآور شد و افزود:  هوشمند سازی شبکه آب این شهر بروز رسانی شده و با نصب ۱۰ دستگاه "دیتا لاگر" و ثبت ۲۴ ساعته دیتاهای شبکه ، نسبت به نصب شیرهای فشار شکن برای توزیع عادلانه آب مشترکان در تمام نقاط شهر اقدام می شود.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل و مدیریت تاسیسات شرکت آبفا تربت حیدریه بزودی راه اندازی می شود افزود: این مرکز به صورت تخصصی در خصوص هوشمند سازی شبکه توزیع آب فعالیت خواهد کرد.

وی به وضعیت صنعت فاضلاب شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه بستر مناسب از پساب فاضلاب برای استفاده صنایع "آب بر" از جمله فولاد فراهم شده است گفت: قرارداد  انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب شماره یک تربت حیدریه به مجتمع فولاد رخ  منعقد و تصفیه خانه شهرک ولی عصر با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید پساب این واحد در اختیار صنایع قرار می گیرد.

عباسی شروع عملیات ساخت تصفیه خانه شهر نسر با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر تربت حیدریه طی  شش ماه سال جاری را در راستای تقویت زیر ساخت های بخش فاضلاب دانست و اظهار داشت:تربت حیدریه جزو معدود  شهرستان هایی است که سه تصفیه خانه فعال و یا در دست ساخت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز