خبرگزاری کار ایران

کهگیلویه و بویراحمد از فردا میزبان سامانه بارشی پاییزه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۴۷

کاهش چهار درجه ای دما در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر روز فردا سه شنبه بیست و پنجم مهرماه جاری به این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، ولی بهره‌مند با تشریح ویژگی‌های این سامانه بارشی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این سامانه بارشی ابتدا از (سه شنبه) به صورت پراکنده وارد استان می‌شود و روز پنجشنبه بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی، میانگین بارش بلند مدت سالیانه در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر عنوان و خاطرنشان کرد: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴، سی سخت ۶۹۳، دوگنبدان ۴۳۰، دهدشت ۴۰۲، لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر(ع) ۴۲۹ میلی متر ثبت شده است.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میانگین بارش باران استان در سال زراعی گذشته به حدود ۷۰۰ میلی متر رسیده است، یادآور شد: این میزان بارش بیش از ۱۴۰ میلی متر بیشتر از میانگین بلند مدت در مدت مشابه بوده است.

بهره‌مند با تاکید براینکه از فردا سه شنبه، کاهش محسوس دما در این استان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد حداقل و حداکثر دما در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

بگفته وی، حداکثر دمای هوای شبانه روز گذشته در شهر لنده ۳۷.۹، دهستان امامزاده جعفر (ع) ۳۷، شهر لیکک ۳۷.۱، شهر دوگنبدان ۳۶.۵، شهر دهدشت ۳۶، شهر یاسوج ۲۸.۳، شهر سی سخت ۲۴.۸ و شهر مارگون ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزش شدید باد از دیگر پدیده های هواشناسی هفته جاری است.

به گزارش ایلنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز