خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

توزیع هفت هزار دوز واکسن آنفلوانزا در مراکز خدمات جامع سلامت قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۲۸۰

ضرورت رعایت شیوه نامه‌ها برای پیشگیری از بیماری

رئیس گروه پیشگیری و ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر هفت هزار دوز واکسن آنفلوانزا در سطح مراکز خدمات جامع سلامت استان توزیع شده و پرسنل اکثر بیمارستان‌های استان آن را دریافت کرده و سایر افراد گروه هدف که در اولویت هستند می‌توانند برای دریافت رایگان واکسن به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت واکسن آنفلوانزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری در فصل سرما گفت: واکسیناسیون علیه آنفلوانزا عوارض شدید آن را کاهش می‌دهد و به دلیل تغییرات در ویروس آنفلوانزا، لازم است هر ساله واکسیناسیون تکرار شود.

رئیس گروه پیشگیری و ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: البته در صورت دریافت واکسن، واکسن آنفلوانزا از اوایل شهریور در داروخانه‌های سطح استان توزیع شده و اکثر افراد واجد شرایط واکسن را تهیه و استفاده کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: تمام کارکنان و دانشجویان (بهداشتی، درمانی) شاغل در بیمارستان، آزمایشگاه، کلینیک تخصصی، مراکز خدمات جامع سلامت و واحدهای تحت پوشش آن‌ها و اورژانس با الویت مواجهه با ویروس، بانوان باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی ازجمله افراد اولویت‌دار برای دریافت واکسن رایگان هستند.

وی با اشاره به علایم بیمای آنفلوانزا اظهار کرد: تب بالای 38 درجه سانتیگراد، سردرد، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و چشم، ناراحتی گلو و سرفه ازجمله علایم آنفلوانزا هستند.

نجف‌پور بیان کرد: باتوجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم برای پیشگیری از این بیماری لازم است در مهمانی‌ها و حضور در اجتماع فاصله دو متری با افراد دارای علایم رعایت شده و از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن با بیماران خودداری شود.

وی اضافه کرد: هنگام ابتلا به این بیماری بهتر است در منزل استراحت کرده، در منزل نیز از تماس نزدیک با افراد منزل خوداری کنید تا آن‌ها از ابتلا به بیماری مصون بمانند.

نجف‌پور تاکید کرد: شست‌وشوی مکرر دستان در طول روز با آب و صابون (ترجیحاً مایع) خصوصاً وقتی که از بیرون به خانه باز می‌گردید و یا پس از عطسه یا سرفه (و پوشاندن بینی و دهان با دستمال یا آرنج دست) از راه‌های موثر پیشگیری از بیماری آنفلوانزا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز