خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برخی کاندیداها از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم/ کاندیداها در چارچوب قانون رفتار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۳۹

دبیر ستاد انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیداها مثلا از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم در حالیکه هنوز چهارماه تا برگزاری انتخابات مانده و سئوال ما از این کاندیداها این است که با چه معیار و ملاکی می‌گویید برنده انتخابات هستیم.

سیدجواد هاشمی مهر در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات سالجاری، چهار ماه دیگر وقت باقی است و شرایط تایید و رد صلاحیت‌ها کاندیداهای انتخاباتی هم از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت هنوز مشخص نشده است، گفت: متاسفانه برخی کاندیداها با طرح موضوعات و سخنانی خلاف قانون، خود را از هم اکنون پیروز قطعی انتخابات امسال می‌دانند و این در حالیست طرح چنین موضوعاتی علاوه براینکه خلاف قانون بوده و می‌تواند و بسترساز تنش های احتمالی اجتماعی در آینده باشد از سویی جُرم انتخاباتی نیز بشمار می رود.

وی افزود: ما همواره به کاندیداهای انتخاباتی توصیه کرده‌ایم مسائلی را در بین مردم مطرح کنند که امکان تحقق آنها وجود داشته باشد و از سویی باعث ناراحتی و ناامیدی مردم از نظام نیز نشود.

دبیر ستاد انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیداها مثلا از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم در حالیکه هنوز چهارماه تا برگزاری انتخابات مانده و سوال ما از این کاندیداها این است که با چه معیار و ملاکی می‌گویید برنده انتخابات هستیم؟

هاشمی مهر با طرح این سوال که آیا این نوع سخن گفتن برای کاندیدا و حامیان او، توهم زودرس پیروزی در انتخابات بدنبال نخواهدداشت؟ گفت:ما می گوئیم طرح چنین موضوعاتی هم برای خود کاندیدا توهم پیروزی ایجاد می کند و هم برای مردمی که می خواهند به او رأی بدهند توهم بدنبال خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه، ما از این توهمات ضربه خورده‌ایم و بدلیل همین توهمات گاها کشور را تا ماه‌ها دچار مشکلاتی می‌کنند، اظهار داشت: همواره از کاندیداهای انتخاباتی خواسته و می خواهیم که در چارچوب قانون رفتار کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی کاندیداها اگر بخواهند از همین الان با رفتارهای غیرواقعی پیش بروند، قطعا نتیجه نمی‌گیرند و ممکن است بدلیل همین توهمات، جامعه ما را دچار برخی بحران‌های اجتماعی بکنند.

هاشمی مهر با تاکید براینکه، کاندیداها باید به خصایص اخلاقی در وعده‌های خود با مردم دقت کرده و به صداقت سخن بگویند، یادآور شد: این افراد باید تنها به ارائه برنامه‌های و توانمندی‌های خود پرداخته و حرف‌هایی را که بر اساس حدس و گمان است مطرح نکنند که باعث تصورات غیرواقعی و توهم برای خود و حامیان شان شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، 400 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد در پیش ثبت نام انتخابات دوازدهم مجلس اقدام به نامنویسی کرده‌اند.

سه نفر در این استان قرار است در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند.

حدود 500 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط اخذ رای هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز