خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:

فروش شیرخشک در کهگیلویه و بویراحمد بدون کُد ملی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۴۴

محصولات غیرمجاز جمع آوری می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که فروش شیرخشک در این استان بدون کُدملی و دانستن اطلاعات تاریخ تولد ممنوع است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "رحمت الله افشار" در نشستی با رسانه‌ها با اشاره به برخی از آمارها، اظهارداشت: از ۲۰ مهرماه هر فردی که برای تهیه شیرخشک به داروخانه مراجعه می‌کند باید کُدملی نوزاد و تاریخ تولد او را بداند چون همه شیرخشک‌ها باید در سامانه تیتک ثبت تا از قاچاق این اقلام جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این موضوع شامل شیرخشک‌های رگولار هم می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته فقط شیرخشک متابولیک برای نوزادان خاص با ارائه کُدملی در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو با قاچاق محصولات غذایی بویژه شیرخشک برخورد شدید می‌کند، یادآورشد: همه محصولات غذایی دارای نشان ایمنی سلامت است و با کارگاه‌هایی که در حوزه غذا فعالیت غیرقانونی دارند، برخورد می‌شود.

محصولات غیرمجاز جمع آوری می شود 

افشار گفت: شیرخشک‌های رگولار و متابولیک در اداره کل فرآورده‌های مکمل بررسی می‌شوند و مراکز عرضه مواد غذایی توسط دانشگاه‌ علوم پزشکی یاسوج بررسی و اگر محصولی غیرمجاز عرضه شده باشد جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش شیرخشک نوزاد با کُدملی از قاچاق، احتکار و مصرف بیش از حد این کالا جلوگیری کرده و شیرخشک را به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رساند، اظهارداشت: قیمت شیرخشک دستوری است و قیمت آن پایین نگه داشته شده، بنابراین احتمال می‌رفت که این کالا از کشور خارج و یا بیش از حد مصرف شود یا وارد صنایع دیگری شوند و به دست مصرف کننده واقعی نرسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: قبلا در داروخانه‌ها فقط شیر خشک‌های رژیمی با کد ملی فروخته می‌شد ولی اکنون با تصمیم سازمان غذا و دارو همه شیرخشک‌ها به این شیوه عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز