خبرگزاری کار ایران

برداشت خرما از نخیلات قصرشیرین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۳۸

برداشت خرما از سطح ۶۵۰ هکتار نخلستان‌های بارور قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه و همسایگی کشور عراق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جبار خدامرادی رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین  گفت: میانگین عملکرد تولید خرما در هر هکتار نخیلات این شهرستان ۶ تن است و پیش‌بینی می‌شود سه هزار و ۹۰۰ تُن محصول  مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه برداشت شود.

وی افزود: قصرشیرین در مجموع ۹۵۰ هکتار نخلستان با رویکرد تولید عمده و تجاری دارد که ۶۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است و از ارقام این منطقه می توان زاهدی، پیارم، برحی، ربی، خضراوی، جعفری، ازرق، اشرسی، کبکاب و مجول را نام برد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین اظهار کرد: برداشت خرما از نخیلات این شهرستان تا آذرماه آینده ادامه دارد و هم اکنون برای ۳۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است جدای از اینکه در اقتصاد منطقه تاثیر خوبی دارد.

خدامرادی ادامه داد: به منظور توسعه نخیلات شهرستان از باغداران با واگذاری نهاده‌های کشاورزی، اختصاص نهال یارانه‌ای، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تامین لوله و اتصالات انتقال آب برای جلوگیری از آثار خشکسالی حمایت می‌شود.

وی گفت: خرمای برداشت شده از نخلستان‌های این منطقه به صورت تازه خوری و همچنین توسط روستاییان از تبدیل آن به فرآورده‌های بومی مانند شیره خرما به مصرف می‌رسد و در صورت استقبال سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری حمایت‌ها و مشوق‌های لازم مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت انجام خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین ادامه داد: باغداران و کشاورزان جهت گسترش و احداث نخلستان به مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز