خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شعله‌های آتش در جنگل‌های باشت مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۳۳۱

اغلب آتش سوزی‌ها در جنگل‌های باشت عمدی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار شعله‌ های آتش در جنگل‌های «اَلسکون» شهرستان باشت بعد از حدود 20 ساعت تلاش گسترده نیروهای مردمی، بسیج ، فعالان زیست محیطی و کارکنان اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی این استان خبرداد.

"علیرضا نیکروز" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با تشریح دلیل طولانی شدن مهار شعله‌های آتش در این جنگل‌ها، اظهار داشت: روز دوشنبه دهم مهرماه، جنگل‌ها و مراتع منطقه «السکون» شهرستان باشت در حوالی ساعت ۱۹ دچار حریق شد و بدلیل توپوگرافی سخت گذر و صعب العبور منطقه، مهار این شعله‌ها به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه بنظر می‌رسد آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان باشت به صورت سریالی و عمدی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: میزان خسارت این حریق در جنگل‌های «اَلسکون» نامشخص و با توجه به وزش باد و وجود علف‌های خشک، نیروهای امدادی برای پایش منطقه آتش‌سوزی در منطقه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که از این منطقه برای کوهنوردی و پیمایش استفاده می‌کنند، در صورت روشن کردن آتش، نسبت به مهار کامل و کنترل آن اقدام کنند تا شاهد بروز حوادث و آتش سوزی‌هایی با عامل انسانی نباشیم.

به گزارش ایلنا، شهرستان باشت از شهرستان های ششگانه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که با یاسوج مرکز این این استان حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

جنگل‌های شهرستان باشت علاوه بر شعله‌های آتش، گرفتار کرم آفت خوار نیز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز