خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

با مراکز زیبایی غیرمجاز در بویراحمد برخورد قاطع شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۲۶۰

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تاکید کرد که نهادهای نظارتی باید با مراکز غیرمجاز و آرایشگرانی که در امور زیبایی و پزشکی دخالت می‌کنند برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

"محمد نیازی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج و با اظهار تاسف از رشد چشمگیر مراکز غیرمجاز امور زیبابی در مناطق مختلف این شهرستان، فعالیت این مراکز غیرمجاز را فعالیت زیرزمینی خواند.

وی گفت: مراکز غیرمجاز با فعالیت‌های زیرزمینی در امور زیبایی نظیر تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو و تزریق چربی که از امور زیبایی پزشکان است دخالت می‌کنند و نتیجه این دخالت‌ها، نارضایتی‌ها و شکایات متعدد استفاده کنندگان از امورات غیرقانونی مراکز غیرمجاز زیرزمینی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با تاکید براینکه نهادهای نظارتی باید بر مراکزی که به صورت زیرزمینی به دخالت در امور زیبایی پزشکی می‌پردازند نظارت و با متولیان این مراکز غیرمجاز برخوردهای قانونی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این افراد در فضای مجازی، خود را پزشک و بیوتی تراپیست معرفی می‌کنند و محل فعالیت خود را کلینیک می‌نامند.

بی نیاز افزود: حوزه‌های اصناف، قضایی، بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی باید بر تبلیغات فضای مجازی و حقیقی این مراکز نیز نظارت کنند و البته مرکز بهداشت بویراحمد و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد هم باید نظارت خود را بر روی اصناف، بخصوص صنف آرایشگر بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه بخاطر منافع اقتصادی و مسائل مالی، بسیاری افراد به دخالت در امور پزشکی روی آورده‌اند و سلامت مردم را به مخاطره انداخته‌اند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بعنوان متولی سلامت مردم وظیفه نظارت و برخورد با متخلفان را دارد ولی کم کاری سایر ادارات موجب می‌شود فشار مضاعفی بر روی حوزه بهداشت و درمان وارد شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: اغلب تبلیغاتی که در این شهرستان وجود دارد به اَمر آموزش آرایشگری و زیبایی اختصاص پیدا کرده و شهرداری باید نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشد.

نیازی با بیان اینکه توصیه ما به مردم این است که برای انجام فعالیت‌های زیبایی به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: وظیفه یک آرایشگر مشخص است، آرایشگر اجازه ندارد با سرنگ، تیغ و هر چیزی که با خون و پوست سر و کار دارد کاری را برای مشتری انجام دهد.

وی گفت: دادستانی با آرایشگران و اصنافی که تبلیغات کاشت اَبرو دارند یا از عناوین "کلینیک"، "مطب" یا "پزشک" برای خود استفاده می‌کنند، باید برخورد کند و از سویی باید شهرداری، صنعت معدن تجارت، اصناف با این گونه رفتار‌ها برخورد کند چرا که بحث سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد.

این مسوول دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه وقتی مداخله گران در کار پزشکی دخالت می‌کنند هم به سلامت و زیبایی افراد صدمه می‌زنند و هم بعد از آن، طرح شکایت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد بخاطر هزینه‌های ارزان‌تر به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بعد از آنکه کار از کار گذشت، با مشکلی مواجه شدند.

بی نیاز گفت: در برخی اوقات شاهد کلاهبرداری های مالی یا عوارض بدنی بر روی پوست مشتریان مراکز غیرمجاز زیرمینی زیبایی هستیم و از مردم می‌خواهیم هر مرکز غیرمجاز زیرزمینی که در امور زیبایی و پزشکی دخالت می‌کند را به سامانه ۱۹۰ حوزه بهداشتی و درمانی اعلام کنند تا در کمترین زمان ترتیب اثر داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز