خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول:

براساس مصوبه معاون رئیس جمهور، ادارات حق ندارند به روزنامه ها آگهی بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۴۱

از رسانه‌های محلی حمایت می‌کنیم

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد تاکیدکرد که ادارات دولتی و شرکت‌های خدمات رسان حق ندارند به دلخواه خود، آگهی ها را به روزنامه ها بدهند و از روزنامه ها بخواهند که آن آگهی در کجای روزنامه و در چه زمانی چاپ شود و این موضوع براساس دستور معاون رئیس جمهور است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " ایمان شمسایی" در حاشیه حضور وزیر ارشاد در یاسوج و در نشستی با رسانه‌ها، اظهار داشت: براساس مُصوبه معاون رئیس جمهور، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات رسان برای انتشار آگهی در روزنامه‌ها حق ندارند تعیین تکلیف کرده که آگهی در کجای روزنامه کار شود.

وی با تاکید براینکه براساس این مصوبه، توزیع آگهی‌ها براساس قانون و از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد باید انجام شود، خاطرنشان کرد: توزیع آگهی ها از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد باید عادلانه و بدور از تبعیض باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به آمار توزیع آگهی های دولتی به روزنامه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در سال گذشته یک میلیارد و ۹٠٠ میلیون تومان آگهی در بین روزنامه های این استان توزیع شده و این درحالیست که دوسال پیش این عدد ۶۸۲ میلیون تومان بوده است.

شمسایی، میزان توزیع آگهی های دولتی در روزنامه های این استان طی ششماهه گذشته امسال را یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: بدنبال سیاست عدالت حمایتی، حمایت از رسانه‌های محلی برای ما یک اصل است و بر اساس بحث استاندارد جهانی و هدفگذاری انجام شده، اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه سیاست دولت سیزدهم حمایت قطعی از رسانه‌های محلی بوده و در این محور نیز حرکت خواهیم کرد، ادامه داد: تعداد اعضای سامانه جامع رسانه‌ها در کشور از چهار هزار نفر به ۱۱ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده و سامانه، پیگیری خدمات و پوشش محورهای مختلف را انجام می‌دهد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد، نبود نظام صنفی منسجم در حوزه رسانه‌ها را از نقاط ضعف این حوزه عنوان و تاکیدکرد که باید ساماندهی مناسبی در این ارتباط شکل بگیرد.

شمسایی از بهره‌مند شدن ۴۹۵ خبرنگار از ظرفیت پنج‌ هزار مسکن هنرمندان در قالب نهضت ملی مسکن هم خبرداد و تعداد رسانه‌های کشور را ۱۴ هزار رسانه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز