خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در یاسوج:

حضور زنان در اجتماع باید براساس ساز و کار و نقش مادرانه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۳۵

نظام دینی ما بدنبال انزوا نیست و همچون خورشید در دنیا می‌درخشد

وزیر فرهنگ و ارشاد معتقدست حضور زنان در اجتماع باید براساس ساز و کار و نقش مادرانه باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمدمهدی اسماعیلی" در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور زنان در جامعه، اظهار داشت: حضور زنان در اجتماع باید دارای ساز و کار بر پایه نقش مادری باشد.

وی با برشمردن برخی از خدمات صورت گرفته انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته از عُمر این انقلاب، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته است بدنبال انزوا و توسعه نیافتگی نیست و همچون خورشید در دنیا می‌درخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه نظام اسلامی در این ۴۵ سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده و نشان داده که یک نظام دینی با نظریه تعالی بشریت است، اظهار داشت: نظام دینی بدنبال انزوا و روی برگرداندن از آبادانی و پیشرفت نیست و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون خورشید در دنیا و منطقه می‌درخشد.

اسماعیلی با اشاره به رشادت‌های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: در جنگ تحمیلی، دشمنی که تا دندان مسلح بود و هر آنچه که می‌خواست دنیا در اختیارش می‌گذاشت، ملت ایران سربلند بیرون آمدند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید براینکه، امروز دنیا در پی ارتباط گیری و استفاده از تجارب گسترده ما در حوزه دانش است، ادامه داد: ایران با بسیاری از کشورها در حوزه‌های دانش‌های نوین فاصله نجومی دارد و هر روز شاهد شکوفایی و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هستیم و با شتاب موانع را از سر راه بر می‌داریم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به سند مهندسی فرهنگی که اکنون در وزارت ارشاد در حال تدوین است، یادآور شد: بخش اول اعتبارات سند مهندسی فرهنگی، تا پایان مهرماه جاری به استان‌ها ابلاغ که بر اساس اولویت‌های بومی هر منطقه و مصوبات شورای فرهنگ عمومی هزینه می‌شود.

وی به موضوع نبود سینما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهار داشت: اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد، برای ساخت سینما در یاسوج اقدام می‌کنیم.

وزیر ارشاد گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج در حال تکمیل است و این پروژه مرتب رصد می‌شود که به اتمام برسد.

اسماعیلی به حضور شخصیت‌های ماندگاری چون آریوبرزن در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و تاکید کرد: این استان از پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در هزاره‌های کهن ایران یکی از تمدن‌های غنی و اصیل کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: این استان در قرن معاصر و در نظام جمهوری اسلامی نیز با وجود شهدایی همچون شهید طیب و سرداران نامدار و مردان و زنان اصیل با نجابت و وطن دوست، دین و وفاداری خود را به این مملکت نشان داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌ها و دلیری‌های مردم این استان در تاریخ گذشته و حال، خاطرنشان کرد: زمانی شخصیتی به نام آریوبرزن در مقابل حمله یونانیان و اروپائیان ایستاد و از کیان این مملکت محافظت کرد و اکنون هم سردارانی همانند شهید طیب، سردار هرمزپور و دیگر سرداران رشید این استان مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز