خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در یاسوج:

آریوبرزن با غربی‌ها مبارزه کرد و قهرمان ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۳۲

پردیس سینمایی در یاسوج ساخته می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدای انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: ما از چند هزار سال قبل نام آریوبرزن را بعنوان قهرمان ایرانی‌ها به یاد می‌آوریم و او کسی بود که در مقابل غربی‌ها مبارزه کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمدمهدی اسماعیلی" در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه که فقط با مشارکت برخی از هنرمندان 10 استان در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج با حضور استاندار این استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان و هنرمندان برگزار شد، اظهار داشت: تا امروز نیز همان روحیه آریوبرزنی و ایستادگی در برابر غربی‌ها و خط دلاور پروری در دفاع از میهن اسلامی ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه تمدنی چند هزار ساله دارد و یکی از مناطق اصیل و با مردمانی وطن دوست و سخت کوش را در خود جای داده است، خاطر نشان کرد: مردمان این سرزمین که از نژاد آریوبرزن هستند همیشه در جهت ائتلای کشور گام برداشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور، ادامه داد: در نیمه دوم امسال، مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری آغاز و خوشحالم اولین جشنواره‌ای در استانی پُر قدمت، زیبا و سرشار از انسان‌های فرهیخته و فرهنگ‌ دوست برگزار شد و در آن حضور داشته‌ام.

اسماعیلی با تاکید براینکه مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری تداوم دارند و اوج این جشنواره‌ها را در بهمن ماه سالجاری خواهیم داشت، یادآور شد: زمانی که در دولت سیزدهم شروع بکار کردیم با مجموعه زیادی از طرح‌های نیمه تمام روبرو بودیم اما اکنون بسیاری از این پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور افتتاح شده‌اند.

وی گفت: مُصوب کرده‌ایم که همه شهر‌های بالای 100 هزار نفر باید مجموعه سینمایی داشته باشند اما در یاسوج، پردیس سینمایی را خواهیم داشت که مجموعه چند سینما خواهد بود و نگاه ما به این استان اینگونه است که مشکلات حوزه زیرساختی و تجهیزات را رفع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تاسف از اینکه ۱۶ سال پیش کار ساخت مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج شروع شده و وضعیت موجود آن راضی‌کننده نیست، تصریح کرد:  هماهنگی‌های لازم را برای احداث سینما در یاسوج مرکز استان انجام داده‌ایم و به محض اینکه زمین در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت و ساز سینما با سرعت و با حداقل زمان و در زیباترین شکل شروع خواهد شد تا این سینما در‌ شأن نام استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

اسماعیلی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان به مجموعه دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور تزریق اعتبار صورت می‌گیرد و اکنون ۵۸ دفتر انجمنی در سطح کشور وجود دارد که به هر دفتر ۱۰ میلیاردتومان یا کمتر تعلق می‌گیرد.

وی افزود: انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی دارد و چهار میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم چراکه یقین داریم بسیاری از سینماگران کشور ما از این مجموعه رشد کرده و به بالندگی رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا، برگزیدگان این جشنواره در بخش عکس محسن دانشور بیگی از شیراز، مریم ایزدپناه از یاسوج، سید مهرداد شریفی، سید قربانزاده از ارومیه، حمزه پور از ارومیه، صادق رودشتی از یاسوج، نرگس واحدی پور از یاسوج، مهرناز رحیمی، سعیدرضا مقصودی بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز