خبرگزاری کار ایران

در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی مطرح شد؛

توسعه روستاها مطالبه جدی مردم و ساکنان روستاها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۰۷۷

زمان جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ رو به اتمام است

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه بازنگری در طرح‌های هادی این استان باید تسریع یابد و با جدیت پیگیری شود، گفت: توسعه روستاها یک مطالبه جدی از ناحیه مردم و ساکنان روستاها است و در این راستا باید طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: البته این موضوع در سطح استان در دستور کار قرار دارد، همچنین بودجه مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده، اما فرایند آن باید تسریع شود.

وی ادامه داد: بازنگری در طرح‌های هادی باید با سهولت صورت گیرد تا موج مهاجرت معکوسی که از شهرهای بزرگ به سمت روستاها شکل گرفته، به لحاظ سکونت، کار و تولید تکمیل شود. برای اجرای این طرح سرعت عمل در مجموعه بنیاد مسکن یک ضرورت است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید تلاش شود تا طرح هادی هدفگذاری شده در سال جاری محقق شود. باید در نظر داشت که بخش روستایی نقش مهمی در حوزه تولید و سبک زندگی دارد و این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه با شاره به اینکه گام‌های کوچک دولت به جز با همراهی مردم به گام‌های بلند تبدیل نمی‌شود، تصریح کرد: متولی اجرای طرح تکام، دفتر امور روستایی است. اما بحث توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند تحول روستا به جز با همکاری مردم به نتیجه نمی‌رسد.

وی بیان داشت: در این راستا اسناد برای فرایند اجرا ابلاغ می‌شود، اما این موضوع را باید در نظر داشت که اگر قرار باشد این اسناد تنها امضا شده و سپس به هزاران سند گذشته ملحق شود، تنها اتلاف وقت و انرژی است و نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

استاندار مرکزی به مانده اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان اشاره داشته و تأکید کرد: فرصت جذب این اعتبارات رو به اتمام است. در این راستا مرخصی تمام مدیران از هفته گذشته لغو شده و تا زمانی که مانده اعتبار در حساب دستگاه‌اجرایی  آنها باشد، حق خروج از استان را ندارند.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه باقی‌ماندن حتی یک میلیون تومان در حساب‌ها تخلف محسوب می‌شود و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، ابراز داشت: زحمات و پیگیری‌های زیادی برای جذب بودجه صورت می‌گیرد و در این رابطه برگشت بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: در این راستا با دستگاه‌هایی که برگشت اعتبار داشته باشند، برخورد می‌شود. این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید در فرصت باقی‌مانده، فشارهای لازم را زیاد کنند تا جذب اعتبارات به طور کامل انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زمان جذب اعتبارات عمرانی سال 1401 رو به اتمام است، گفت: دستگاه‌های اجرایی تعهد داده‌اند تا 27 شهریور ماه سال جاری اعتبارات در اختیار خود را جذب کنند و این موضوع روزانه از خزانه گزارش‌گیری می‌شود.

نوربخش عسکری افزود: این موضوع در چندین نشست با حضور استاندار مرکزی به دستگاه‌های اجرایی تأکید شده و نشست‌های مختلفی نیز در معاونت عمرانی استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شده است.

وی در این رابطه ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید پس از اعتبارات سال 1401، پیگیر جذب تخصیص اعتبارات سال جدید باشند تا پروژه‌های اولویت‌دار هدفگذاری شده در زمان موعد به اتمام رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: این استان جزء معدود استان‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف، موافقت‌نامه سال 1402 را مبادله و به اتمام رسانده که این موضوع جای تقدیر دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز