خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان خبر داد؛

رها سازی ۱۹۳ میلیون تن بچه ماهی در رودخانه‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۴۱

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: بازسازی ذخایر دریای خزر در گیلان امسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، کوروش خلیلی با اشاره به رها سازی ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان استخوانی و غضروفی در رودخانه‌های منتهی به خزر از اواخر خرداد تا کنون گفت: ۹۰ درصد از این بچه ماهیان از نوع سفید و بقیه انواع ماهیان استخوانی، کفال، سیم، سوف و ماهیان غضروفی بوده است. 

خلیلی به اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر اشاره وتصریح کرد: از ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان رها سازی شده ۲ میلیون ماهیان خاویاری ۵ گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن روز‌های پایانی رها سازی بچه ماهیان استخوانی گفت: آلودگی رودخانه‌ها، صید بی رویه و کاهش سطح آب رودخانه‌ها و تالاب‌های استان از دلایل کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر است که شیلات گیلان با روش تکثیر مصنوعی در حال بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر است. 
 
خلیلی افزود: گیلان ۳ مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دارد و در تولید بچه ماهی و رها سازی در دریای خزر، مقام نخست کشور را دارد.
 
صیادان گیلانی نیز با راه اندازی ۲۵ استخر شنی امسال موفق شدند با تکثیر طبیعی ۲۰ میلیون بچه ماهی تولید و در رودخانه‌های منتهی به خزر رها سازی کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز