خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد؛

۴ دانشکده به سایت شهر صدرا منتقل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتتاح و بهره برداری ۶۶ پروژه بخش سلامت با متراژ ۲۴ هزار و ٧٩١ مترمربع و اعتبار ٣٥٧ میلیارد تومان در هفته دولت خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید وحید حسینی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت بیان کرد: امسال  ٣٢ پروژه بهداشتی، ۲۹ پروژه درمانی، یک پروژه آموزشی، دو پروژه فرهنگی و دانشجویی و دو مورد سایر پروژه‌ها خواهیم داشت. 

وی ضمن تشریح اقدامات شاخص بخش سلامت فارس طی دو سال گذشته بیان کرد: در حوزه آموزش، تلاش داریم که شیراز را به جایگاه اصلی خود در کشور بازگردانیم.

حسینی با بیان اینکه در ١٠ رشته  تخصصی دانشجویان ما سال گذشته جزء پنج درصد اول کشور بوده‌اند، یادآور شد: سال گذشته رشته‌های اقتصاد سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، کنترل دارو و فرآوردهای آرایشی و بهداشتی در مقطع دکترا و یک رشته فلوشیپ در رشته چشم نیز به مجموع رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی پزشکی شیراز اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کسب رتبه برتر در حوزه غذا و دارو، تهیه، تنظیم و طراحی سامانه توزیع شیر خشک یارانه ای گفت: همچنین تولید آرد کامل، اجرای طرح نان کامل، تولید آرد بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاکی و ... از جمله اقدامات بخش غذا و داروی این دانشگاه است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز کسب عنوان برتر در مسابقات قرآن و عترت، کسب رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ و...را در کارنامه داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل نیز ١٩٠ دانشجوی شهریه پرداز در مقطع دکترای عمومی از هفت کشور در سال گذشته جذب شدند، بیان کرد: ١٢ دانشجو در مقاطع تخصصی جذب شده و ۵ تفاهم نامه با ٥ دانشگاه جهان منعقد شده است.

۴ دانشکده به سایت صدرا منتقل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سه رتبه بندی لیدن، و بومتریک وتی‌اچ‌پی نیز ارتقای جایگاه داشته ایم.

حسینی تصریح کرد: در بخش توسعه مدیریت و منابع نیز شاهد توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، افتتاح و بهره برداری از ۶۱ پروژه سلامت محور، کاهش تاخیر در پرداخت کارانه، بهره‌برداری از بیمارستان ١٢٠ تخت خوابی شهدای سلامت در نی‌ریز، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی امام علی(ع) در کازرون، بیمارستان ٣٢ تخت خوابی گله دار و مرکز درمانی ١٠ تخت خوابی فورگ داراب در سال گذشته بودیم. 

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری سلامت، بهره برداری از اتاق تمیز، وجود ١١٣ شرکت فناور و ۱۴ شرکت دانش بنیان گفت: وجود ۳۷ عضو هیئت علمی در ردیف دانشمندان پر استناد جهان، ثبت ۳۱ اختراع ملی و بین‌المللی و...را از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی دو سال گذشته تاکنون بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: از نظر معیشت خوشبختانه توفیقات خوبی داشته‌ایم و نتیجه این شده که اقبال دانشجویان برای رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی افزایش پیدا کرده است.

حسینی همچنین در خصوص جابجایی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پردیسی در صدرا و نارضایتی دانشجویان این دانشکده، گفت: سال‌ها قبل ۴۰ هکتار زمین برای ایجاد سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده امسال ۴ دانشکده به این سایت منتقل می‌شود و زمینی به متراژ بسیار بیش از دانشکده فعلی نیز برای بخش توانبخشی پیش‌بینی و راه دسترسی نیز از جاده قره پیری که فاصله زمانی کمتری به شیراز دارد، پیش‌بینی شده است.

حسینی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نیز عنوان کرد: این مراسم را طلایی ترین فرصت می‌دانیم چون آموزنده است.

وی بیان کرد: امسال ۵۲۰ نفر از کادر درمان در قالب ۱۴ اکیپ و ۱۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر و ٣٠٠ زائر دانشجو نیز به کربلا اعزام می‌شوند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: اگرچه اقلام دارویی سال گذشته مجوز خروج در پایانه مرزی را نداشت اما امسال ۱۴ بسته کامل دارویی برای ۱۴ موکب در کربلا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان تامین شده است.

عدالت در توزیع امکانات و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات در حوزه درمان اجرا شده است، تاکید کرد:  عدالت در توزیع امکانات و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است.

مهرداد شریفی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاهی ویژه به این بخش داشته است، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش در راستای بهره‌مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مؤلفه‌های سلامت بوده که در ابعاد مختلف، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از شهریور سال ۱۴۰۰ تا کنون، مجموعه درمان فارس را شبکه‌ای گسترده شامل ۶۹ بیمارستان با هفت هزار و ۹۸۰ تخت فعال، ۱۳۰۰ درمانگاه و موسسه درمانی، ۱۶۰۹ مطب متخصص، ۱۰۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۲ درصد تخت‌های بیمارستانی موجود در استان فارس دانشگاهی و دولتی است، این موضوع را نشانگر سهم بالای دولت در حوزه درمان فارس برشمرد و اضافه کرد: از نظر مجموع تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت، شاخص کشور یک و ۷۵ صدم و شاخص استان یک و ۸۴ صدم بوده که در این حوزه، شاخص فارس، بیشتر از میانگین کشوری است. 

به گفته معاون علوم پزشکی شیراز، مجموعه درمان فارس در دو سال گذشته، پذیرای بیش از پنج میلیون بیمار مراجعه کننده به بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی، بدر دو سال گذشته خبر داد و گفت:به طور کامل ارائه شود. 

شریفی با اشاره به اعزام ۲۳۲ پزشک متخصص، ۱۹۵ پزشک عمومی و ۳۲ پزشک فوق تخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه طی دو سال گذشته، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدت به فرآیندهای ارایه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست.

وی ادامه داد: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون، بیش از ۶۰۸ هزار عمل جراحی اورژانسی و ۱۵۰ هزار عمل جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان ‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با همیاری و تلاش شبانه‌روزی اساتید، پزشکان، کارکنان و اعضای تیم‌های درمانی طی دو سال گذشته تاکنون، بالغ بر دو هزار و ۱۲۷ جراحی پیوند اعضا، ۲۱۷ کاشت حلزون شنوایی و ۳۵۸ پیوند مغز استخوان در فارس انجام شده است.

وی گفت: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر  با ۱۷۰ پایگاه شهری و جاده‌ای، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و سه فروند بالگرد در خاک پهناور فارس در کنار مردم به صورت شبانه روزی ارایه خدمت می‌کند. 

شریفی با اعلام تحویل بیش از ۴۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به مراکز زیر مجموعه دانشگاه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ادامه داد: تحویل هفت دستگاه سی تی اسکن، سه دستگاه ماموگرافی دیجیتال، ۳۶ دستگاه سونوگرافی، ۱۱ دستگاه ویدئو اندوسکوپ، ۴۴ دستگاه الکتروکوتر و ۴۶ دستگاه دیالیز، بخشی از دستگاه های افزوده شده به چرخه ارایه خدمات درمانی فارس در این بازه زمانی است.

شریفی افزود: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، برای نخستین بار پنج مرکز درمان ناباروری در سطح دو در شهرستان‌های استان فارس پس از شهر شیراز، آغاز به کار کرد که می‌تواند گامی نو در عرصه خدمت به زوجین نابارور برای دسترسی آسان آنان به خدمات این حوزه باشد. 

معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: تجهیز و راه اندازی بیمارستان شهدای سلامت در شهر نی ریز با ۱۲۰ تخت بستری، بیمارستان حضرت امام علی (ع) شهر کازرون با ۱۰۰ تخت بستری و بیمارستان صدیقی شهر گله دار با ۳۲ تخت بستری، از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان فارس است

بهره برداری از ٣٢ پروژه بهداشتی در هفته دولت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: امسال ٣٢ پروژه بهداشتی در هفته دولت با تجهیزات کامل به بهره برداری می‌رسد. 

عباس رضاییان‌زاده همچنین استقرار ۳۱ خانه بهداشت عشایری در قالب کانکس، افتتاح ١٩ خانه بهداشت کارگری، اخذ گواهینامه ایمنی آب کلانشهر شیراز، افتتاح مرکز رشد و تکامل رشد و نوزادان، پوشش ۹۷ درصدی نسخه الکترونیک، راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت، اعطای لوح دوست دار کودک به دو بیمارستان مادر و کودک و پاسارگاد، راه‌اندازی مراکز بیماریابی سالک و انجام بیش از۸۰۰ هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع، استقرار ۲۷ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان را از مهمترین اقدامات انجام شده در بخش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی دو سال گذشته برشمرد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نیز سه میلیون و ۷۶۰ هزار نمونه‌گیری شیمیایی و میکروبی از آب انجام شده و ۵۴ هزار و ٥٨٠ بیمار مبتلا به فشار خون و ٢٣ هزار و ۲۹۶ هزار بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز