خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نقش مهمی با بیابان‌زدایی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۷۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نقش مهمی در رابطه با بیابان‌زدایی دارد و سهم استان در این طرح در چهار سال تولید و کاشت بیش از ۹ میلیون اصله نهال جنگلی است.

حمید سلامتی با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: در استان گلستان بیش از ۶ هزار کیلومتر مرز مشترک بین اراضی ملی با کشاورزی وجود دارد که از ابتدای سالجاری ۸۰۰ کیلومتر آتش‌‌بر احداث‌ شده است. نیروهای منابع طبیعی با امکانات و تجهیزات مرتبط با عملیات اطفای حریق تا پایان تابستان در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد.

وی ادامه داد: سهم استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال تولید و کاشت  بیش از ۹ میلیون اصله نهال جنگلی است. با اقدامات انجام شده توانستیم در نهالستان قرق بیش از دو میلیون اصله، نهالستان تاویر بیش از ۲۸۰ هزار اصله، نهالستان سوسرا بیش از ۲۷۰ هزار اصله و نهالستان قپان بیش از ۱۴۰ هزار اصله نهال تولید کنیم.

سلامتی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان بیش از ۲ هزار هکتار زمین رایگان در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن برای ساخت خانه‌های  روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است. زمین های واگذار شده به بنیاد مسکن در حدود ۳۰۰ روستا واقع شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰۶ هزار هکتار از مراتع قشلاقی گلستان در معرض خطر بیابانزایی قرار دارد. در سال های اخیر برای مقابله با بیابان‌زایی اقداماتی شامل ۲۲ هزار هکتار حفاظت و قرق، ۹ هزار هکتار مدیریت هرزآب، ۸ هزار هکتار بوته کاری از جمله اقدامات انجام شده در سال های اخیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز