خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران ساختمانی همچنان در حسرت بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۲۱

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان گفت: با این کار کارگران ساختمانی همچنان در حسرت بیمه براساس عدالت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیدامید هاشمی با اشاره به تصمیم اخیر مجلس در رد اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در‌ مجلس، گفت: بیش از سه سال از مطرح شدن اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد که با پیگیری‌های مکرر انجمن‌های صنفی و برخی نمایندگان بالاخره در اسفندماه سال ۱۴۰۱ این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان گفت: بیمه کارگران ساختمانی با درآمد سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود و برای هر منطقه‌‌ای سهمیه‌ای برای بیمه کارگران جدید تعیین شده بود که با اصلاح ماده ۵ قرار بود همسان‌سازی انجام و به مناطق کم برخوردار سهمیه بیشتری تعلق بگیرد تا عدالت رعایت شود.

وی ادامه داد: با قدرت و نفوذ برخی نمایندگان این طرح دوباره مورد اعتراض قرار گرفت و بعد از جلسه دو فوریتی یکشنبه چهارم تیرماه سال جاری در مجلس، آرزوی کارگران ساختمانی بر باد رفت.

هاشمی این اقدام نمایندگان را مقابله با کارگران عنوان کرد و افزود: در این طرح پیشنهاد شده بود پرداختی بیمه تلفیقی کارگران ساختمانی با در نظر گرفتن حداقل دستمزد و قیمت منطقه‌ای ساختمان باشد. به این صورت که مبلغی که از کارفرما دریافت می‌شود اگر در منطقه کم برخوردار باشد، هزینه کم و در غیر این صورت رقم بالاتری دریافت شود که بسیار به عدالت نزدیک بود. اما متاسفانه طرح مد نظر ما و کارگران رای نیاورد.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان افزود: طی این مصوبه نه تنها افراد پشت نوبت بیمه نخواهند بود، بلکه نیمی از کارگرانی که از قبل بیمه بودند نیز بیمه‌شان قطع می‌شود.

وی گفت: حال با توقف این طرح نحوه بیمه کارگران به روال سال ۹۳ برخواهد گشت. اگر بیمه سال ۹۳ مشکلی نداشت و از بابت تامین منابع کامل بود که ما اصلا بحث اصلاح بیمه کارگران ساختمانی را مطرح نمی‌کردیم و این موضوع عدم آگاهی برخی نمایندگان مجلس به مشکلات اقشار زحمتکش کارگران ساختمانی را نشان می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: کارگران ساختمانی با این وضعیت همچنان در حسرت و انتظار بیمه خواهند بود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز