خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افتتاح 4 کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی 22 نفر در ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۳۵۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: همزمان با هفته جهانی صنایع دستی، 4 کارگاه تولید صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان با اشتغالزایی 22 نفر افتتاح شد.

فرزاد شریفی در گفت وگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در استان ایلام مزیت‌های فراوانی از نظر تولید صنایع دستی وجود دارد که با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در استان، در شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان و چوار کارگاه‌هایی بر اساس تولید و مزیت نسبی هر منطقه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در این کارگاه‌ها 22 نفر به کارگیری خواهند شد، افزود: در کارگاه حصیر بافی و چرم دوزی دهلران 2 نفر، کارگاه گلیم نقش برجسته شهرک اسلامیه در شهرستان مهران 8 نفر، کارگاه خراطی چوب آبدانان 4 نفر  و کارگاه تولید صنایع دستی چوار نیز 8 نفر مشغول به کار می‌شوند.

شریفی با بیان اینکه برای راه اندزی این چهار کارگاه تولیدی ما از تمام پتانسیل حمایتی مجموعه میراث فرهنگی استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی و افتتاح کارگاه‌های تولید صنایع دستی، قریب یک 10 میلیارد ریال از اعتبارات حمایتی در قالب وام از محل تبصره 18 هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در پایان عنوان کرد: برای حمایت و فراهم شدن بستر فروش بیشتر و ورود جریان نقد به چرخ کارگاه‌های تولید صنایع دستی، در سطح استان نمایشگاه‌هایی را با محوریت صنایع دستی دایر کردیم که خوشبختانه استقبال شرکت کنندگان نیز خوب بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز