خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه شیراز انجام گرفت؛

افتتاح کارخانه تولید محصولات بدون گلوتن

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۸۴

کارخانه تولید محصولات بدون گلوتن در دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز احداث و طی مراسمی باحضور رئیس بنیاد نخبگان فارس و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز به بهره برداری رسید.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، عضو هیأت‌ علمی بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ این مراسم گفت: «شرکت زرین‌دانه رویان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه شیراز باهدف تولید محصولات بدون گلوتن مناسب بیماران سلیاکی در سال 1399 تأسیس شد و راه‌اندازی خط تولید محصولات بدون گلوتن از خردادماه 1402 در در دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه شیراز با مدیریت اینجانب آغاز شده است.

محبوبه فضایلی ادامه داد: در حال حاضر، 5/1-1 درصد جمعیت جهان به بیماری سلیاک مبتلا هستند. بیماری سلیاک یک اختلال شایع خودایمنی است که در فرد مستعد با دریافت پروتئین گلوتن برانگیخته می‌شود. افراد مبتلا به سلیاک بعد از مصرف غذاهای حاوی گلوتن دچار اختلال در هضم می‌شوند.

مدیرعامل این کارخانه با بیان اینکه این حساسیت منجر به صدمه به دیواره روده کوچک شده و در جذب مواد در روده اختلال ایجاد می‌شود،بیان کرد: این بیماری درمان خاصی ندارد و رژیم غذایی بدون گلوتن مهم‌ترین و اولین قدم برای بیماران سلیاکی است.

عضو هیأت‌علمی بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز گفت: به‌منظور تولید محصولات بدون گلوتن گندم، چاودار و جو بایستی از فرمولاسیون محصول حذف شود و می‌توان از غلات بدون گلوتن (ذرت، برنج، ارزن و سورگوم)، شبه‌ غلات (باکویت، کینوا و آمارانت) و سایر منابع گیاهی بدون گلوتن (سیب‌زمینی، سویا و تاپیوکا) استفاده ‌شود.

وی افزود: رسالت شرکت زرین‌دانه رویان تولید محصولات بدون گلوتن با کیفیت مطلوب، ارزش غذایی بالا و ماندگاری کافی بدون احتیاج به نگهداری در دمای فریزر است.

به‌ گفته‌ مدیرعامل شرکت زرین‌دانه رویان، تولید محصولات بدون گلوتن موگه تحت شرایط کنترل‌شده دقیق و تحت نظارت آزمایشگاه مجهز برای کنترل عدم آلودگی مواد اولیه و محصول نهایی به گلوتن صورت گرفته و با بسته‌بندی مناسب وارد بازار می‌شود.

فضایلی اظهار کرد: این شرکت به‌منظور تنوع‌بخشیدن به محصولات بدون گلوتن قابل عرضه در فروشگاه‌های سراسر کشور محصولات خود را با نان تست، کیک و انواع آرد نان، آرد کیک و پنکیک بدون گلوتن آغاز کرده و در ادامه، برنامه‌ی تولید سایر محصولات بدون گلوتن مانند بیسکوئیت، کوکی و پاستا را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز