خبرگزاری کار ایران

شهردار تربت‌ جام مطرح کرد؛

آمادگی شهرداری برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۶۸۰

شهردار تربت‌ جام گفت: برای اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند، آماده واگذاری آن‌ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، اصغر خوشخو افزود: هر چند برخی پروژه‌های نیمه‌تمام از سال‌ها قبل در اختیار پیمانکاران قرار داشتند و این بلاتکلیفی بار مالی مضاعفی برای شهرداری ایجاد می‌کرد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد هر چه سریع‌تر پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه اولویت اول برای تعیین تکلیف پروژه دروازه زیارت بود که از چندین سال قبل با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان نیمه‌تمام و بلاتکلیف رها شده، اظهار کرد: این پروژه از پیمانکار تحویل گرفته شده و اکنون آماده تحویل به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

شهردار تربت‌ جام خاطرنشان کرد: تاکنون چند سرمایه‌گذار داخلی از تربت‌ جام و سایر شهرها و حتی افغانستان برای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند اما سرمایه‌گذاران بومی در اولویت هستند. با توجه به اینکه کاربری این پروژه رستوران و در ابتدای ورودی به شهر از سمت مشهد قرار دارد، آمادگی داریم که پروژه را به صورت مشارکتی واگذار کنیم.

وی ساختمان اداری شهرداری را با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری اعلام کرد و گفت: برای اینکه پروژه در آینده برای شهرداری بار مالی ایجاد نکند، پروژه را از پیمانکار تحویل گرفته و آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

خوشخو افزود: سرمایه‌گذاران به هر میزانی که در تکمیل این پروژه نیمه‌تمام هزینه کنند می‌توانند در دیگر پروژه‌های شهرداری از جمله پروژه میدان شهدا (ساختمان اداری شهرداری) که قرار است در ۹ طبقه احداث شود، سرمایه‌گذاری کند که تاکنون در این خصوص ۲ نفر مراجعه داشته‌اند.

شهردار تربت‌ جام در ادامه به دیون‌هایی که در سنوات گذشته توسط پیمانکاران برای شهرداری ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: پارسال برای بدهی‌هایی که پیمانکاران با خرید از بازار برای شهرداری ایجاد کرده بودند، ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم که از این مبلغ ۱۱ میلیارد تومان آن در قبال صدور پروانه با طلبکاران تهاتر شد و هفت میلیارد تومان دیگر را نقدا پرداخت کردیم؛ در صورتی که اگر همین مبلغ در شهر هزینه می‌شد، تحول عظیمی به وجود می‌آمد.

وی همچنین از ورود مجدد پنج دستگاه ماشین‌آلات به چرخه خدمات خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر توسط سازمان حمل و نقل شهرداری ۵ دستگاه از ماشین‌آلاتی که به دلایل مختلف از مدت‌ها قبل در تعمیرگاه بودند، با صرف ۶۰۰ میلیون تومان تعمیر و مجدد وارد چرخه خدمات‌رسانی شدند. همچنین سه دستگاه اتوبوس جدید از محل منابع داخلی خود شهرداری خریداری شد که ۲۵ درصد آن را از محل منابع داخلی و ۷۵ درصد دیگر از محل یارانه دولتی پرداخت کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز