خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

فعالیت یک هزار و 230 ماما در بهداشت و درمان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۷۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تبریک روز جهانی ماما از فعالیت یک هزار و 230 ماما در بهداشت و درمان این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام صیادی به مناسبت روز جهانی ماما و ضمن تبریک این روز به ماماهای تلاشگر و فداکار اظهار داشت: در استان البرز در بخش درمان ۲۶۰ ماما در ستاد و مراکز دولتی و ۱۶۵ ماما در بیمارستان های خصوصی و ۵۹ ماما در بیمارستان های تامین اجتماعی و ۷۳۰ ماما در بخش بهداشت و ۱۵ ماما در بخش آموزش و دانشکده ها در حال فعالیت هستند. 

وی ضمن اشاره به اهمیت جوانی جمعیت در کشور بر شعار گرامیداشت هفته ماما «حامی فرزند آوری و سلامت خانواده» تاکید کرد و نقش ماما را در تحقق این امر بسیار مهم دانست. 

صیادی ادامه داد: با توجه به آمار موالید بالای استان البرز  در حدود ۲۹ هزار زایمان کل و ۱۲ هزار زایمان طبیعی نشان از فشار کاری بسیار بالا بر دوش همکاران ماما است. 

وی افزود: بنابر تکلیف ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت، می بایست برنامه ریزی ها به صورتی انجام شود که به نسبت هر دو مادر در حال زایمان ۱ ماما در پروسه زایمان به ارائه خدمت بپردازند.

رئیس دانشگاه در پایان  از خدمات و تلاش های جامعه مامایی  در حفظ و ارتقا سلامت مادر و نوزاد در استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز