خبرگزاری کار ایران

آمار بالای ابتلا به دیابت، فشار خون و چاقی درکاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۰۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان گفت: دیابت، چاقی و فشار خون همچنان جز بیماری های غیر واگیری است که تعداد مبتلایان به آن در کاشان زیاد است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، مهدی دلاوری اظهار داشت: با وجود اینکه پایگاه سلامت در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خدمات رایگان در حوزه های مختلف، مراجعه مردم برای استفاده از این خدمات بسیار پایین و جای سئوال است.

این پزشک افزود: نرخ باروری و تولد نیز  در کاشان نسبت به شهرستان آران و بیدگل پایین تر است و با این سرعت، جمعیت سالمندان کاشان در چند دهه آینده افزایش می باید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان با اشاره با مراجعه بسیار پایین شهروندان برای استفاده از خدمات رایگان پایگاه های جامع سلامت گفت:دیابت و فشار خون با یک تست و معاینه قابل تشخیص است،پیش از اینکه فرصت کنترل و درمان آن سپری شود.

 دلاوری با بیان اینکه برخی از  بیماران با دیابت کنترل نشده برای بستری و درمان به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کنند یادآورشد: دیابت کنترل نشده شهروندان یکی از  مهم ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است و مردم تا زمان بروز  شرایط بحران از آن بی خبر  هستند. 

وی افزود: سرطان های رایج میان بانوان با یک معاینه ساده و انجام تست قابل تشخیص است و بانوان زمانی برای درمان مراجعه می کنند که اقدامی برای درمان نمی توان انجام داد.

 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز