خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

اجرای درست اصل ۴۴ تقویت معیشت و اقتصاد قشر کارگری را به همراه دارد / دریابیگی:خطبای نماز جمعه صدای کارگران را به گوش مسئولان برسانند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۰۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی تصدی‌گری را از دولت می گیرد و نظارت را به دولت واگذار می‌کند و همچنین تقویت معیشت و اقتصاد قشر کارگری و آسیب پذیر جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز دوشنبه در دیدار جامعه کارگری استان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر به نقش کار و کارگر پرداخت و گفت: اگر به نیروی کار به عنوان یک سرمایه مهم در اقتصاد و بازار کار کشور مورد توجه قرار بگیرد، قطعاً بخشی از مشکلات هموار می‌شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت کار و کارگر نباید تنها به یک هفته اختصاص پیدا کند بلکه باید به طول سال نیز تسری پیدا کند، افزود: برنامه‌هایی که به صورت نمادین در این هفته اجرا می‌شود؛ بسیار خوب است اما بهتر است در طول سال هم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران کار و کارگر را لازمه هم دانست و گفت: به کار و کارگر در عمل باید بها داده شود؛ وقتی کار کم و کارگر زیاد باشد از موقعیت کارگران سوء استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ادامه‌ داد: باید بستر و زمینه افزایش کار را فراهم کرد تا صاحبان کار برای تامین کارگر دغدغه نداشته باشند. در آنصورت می‌توان دستمزد را به درستی مشخص کرد.

وی کمبود عرضه کار را از مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: باید کار از انحصار خارج و گاهی خود کارگران صاحبان کار باشند اینگونه نباشد یک عده‌ای در تولید کار کنند و عده‌ای دیگر کارگر باشند تا تعادل بین کار و کارگر برقرار شود. 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه‌ کارگران نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه روند اجرای اصل ۴۴ مناسب نیست، اجرای درست اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی تصدی‌گری را از دولت می گیرد و نظارت را به دولت واگذار می‌کند و همچنین تقویت معیشت و اقتصاد قشر کارگری و آسیب پذیر جامعه را به دنبال دارد.

وی به نقش صادرات در توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: مسئله صادرات ارز آور به ۱۵ کشور همسایه باید توجه قرار گیرد افزایش صادرات محصولات باغی و کشاورزی استان موجب رشد تولید خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به نمایندگان جامعه کارگری توصیه کرد تا تغذیه فرهنگی، بصیرتی ، اعتقادی و اخلاقی را در جامعه کارگران مورد توجه قرار دهند.

خطبای نماز جمعه صدای کارگران را به گوش مسئولان برسانند

در ادامه نصرالله دریابیگی  امام‌ (ره) و مقام‌معظم رهبری را از حامیان بزرگ‌ جامعه کارگری نام برد و گفت: هر روز؛. روز کارگر است و‌ کمک به کارگران یکی از مسائل اساسی در جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری کار جوهره حیات و کارگر قلب تپنده اقتصاد کشور است؛ بنابراین باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه دستمزدی که امسال برای کارگران تعیین شد مورد تایید ما نیست، گفت: تیم‌ اقتصادی دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که متاسفانه نارضایتی جامعه ما کارگری را فراهم کرد.

دریابیگی تاکید کرد که نماینده ولی فقیه در مازندران و دیگر خطبای استان در تریبون نماز جمعه نارضایتی کارگران از نرخ‌تعیین شده دستمزد کارگران را به گوش مسئولان مربوطه و‌دولت برسانند.

وی اخراج بی رویه کارگران و نداشتن امنیت شغلی را از مشکلات عمده کارگران و بازنشستگان برشمرد و افزود: ۷۰ درصد از مردم مازندران حداقلی بگیر هستند که حقوقشان کفاف حتی ۱۰ روز زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

میرعلی شیرافکن رئیس هماهنگی شورای اسلامی کار کارخانجات استان نیز با بیان اینکه با حقوق ۵ میلیونی کارگری کردن در کشور دیگر به صرفه نیست، افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ سبد معیشت را از مشکلات عمده جامعه کارگری عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های کارگران نیست.

سید علی اکبر علوی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان نیز گفت: متاسفانه اخراج بی‌رویه کارگران در برخی از دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد که نیاز به رسیدگی دارد.

وی افزود: مشکلات جامعه کارگری فراوان است بهتر است با تعامل و همکاری مشکلات در استان حل کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز