خبرگزاری کار ایران

مراسم راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۲۰۰

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم و‌ مسئولان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعاتی دیگر در تهران و سراسر کشور با حضور مردم، مسئولان لشکری و کشوری آغاز خواهد شد.

این مراسم همزمان در تهران و بیش یک هزار شهر و روستای کشورمان به طور همزمان از ساعت ۱۰ امروز برگزار خواهد شد.

در تهران راهپیمایان از مسیرهای ده‌گانه خود را به دانشگاه تهران می‌رسانند و سخنران این مراسم محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است.

طنین ندای القدس لنا تا ساعتی دیگر در فارس

مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان فارس امسال هم آماده‌اند تا با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مظلومان فلسطین اعلام کنند.

راهپیمایی روز قدس امسال در شیراز از ساعت ۱۰ صبح از چها راه ۱۵ خرداد آغاز شده و تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه می‌یابد.

خراسان رضوی

گروه‌های مختلف مردمی، هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف، پیر و جوان، زن و مرد در مشهد مقدس در حالی که هر کدام پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، راهپیمایی این روز بزرگ ضد استکباری و ضد صهیونیستی را از میدان ۱۵ خرداد ماه آغاز کردند.

امروز راهپیمایان روز قدس در مشهد مقدس از میدان پانزده خرداد به سمت حرم مطهر رضوی حرکت حماسی خود را با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم» و «روز جهانی قدس یوم الله یوم الله است» آغاز کرده اند، پرچم حزب الله لبنان به صورت گسترده در دست راهپیمایان است که در کنار پرچم ایران زینت بخش این مراسم است.

آغاز این حضور همزمان با خوانش سرودهای مختلف در حمایت از فلسطین بود.

"عبدالله حاجی صادقی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد است، پس از راهپیمایی مردم در نماز جمعه پرفیض این هفته شرکت خواهند کرد.

کردستان

مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه استان کردستان از همان دقایق اولیه آغاز راهپیمایی با حضور پرشور و باشکوه خود در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف پرداختند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در استان کردستان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی بویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام می کنند.

مردم روزه دار و ولایت مدار سنندج نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که ندای وحدت همیشگی ملت ایران است تجمع خود را راس ساعت ۱۰:۲۰ از میدان آزادی این شهر شروع کرده و به سمت سه راه حبیبی محل تجمع راهپیمایان در حال حرکت هستند.

سیستان و بلوچستان

راهپیمایی روز جهانی قدس دقایقی قبل با حضور گسترده مردم شیعه و سنی در 50 نقطه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مردم روزه‌دار شیعه و سنی زاهدان از دقایقی قبل با تجمع چشمگیر در میدان آزادی محل آغازین راهپیمایی با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی و در رأس آن رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با تجمع مردمی در میدان آزادی از ساعت 10 آغاز شد و در ادامه راهپیمایی کنندگان از میدان آزادی به سمت خیابان آزادی و سپس مسجد جامع حرکت می‌کنند و در نهایت این راهپیمایی با قرائت قطع‌نامه در مصلی قدس پایان خواهد یافت.

لرستان

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز قدس در شهرها و نقاط مختلف استان لرستان با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در خرم آباد مرکز استان، شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس مسیر حرکت خود را از میدان شهدای شهر آغاز کرده و با طی مسیرهای مشخص در مصلای الغدیر خرم آباد محل اقامه نماز جمعه اجتماع می کنند.

راهپیمایی روز قدس در بروجرد نیز از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در مسیر میدان یادبود، میدان بهشت، بلوار بهشت و مصلای نماز جمعه آغاز شده است همچنین این مراسم در دورود با طی مسیر میدان امام حسین(ع) میدان آزادگان، بلوار معلم و مصلای نماز جمعه است.

راهپیمایی روز قدس در ازنا از ساعت ۱۱ آغاز می شود و مسیر راهپیمایی از میدان شهید صادقی، خیابان امام(ره) به سمت مصلا می باشد همچنین شهروندان الیگودرزی همین ساعت در مسیر میدان آزادی، خیابان ولیعصر(عج) و میدان امام(ره) به سمت مصلا حرکت می کنند.

راهپیمایی روز قدس در کوهدشت ساعت ۱۱ در مسیر مسجد صاحب الزمان(عج)، میدان شهدا، میدان امام (ره) خواهد بود و در پلدختر از میدان شهید بهشتی، خیابان هفتم تیر، خیابان امام(ره) و مسجد امیرالمومنین انجام می شود.

این مراسم در سلسله و نورآباد از ساعت ۱۱ آغاز می شود و به ترتیب از خیابان امام (ره) و مصلا در سلسله و سه راه ولیعصر در نورآباد برگزار خواهد شد، راهپیمایی مردم رومشکان نیز ساعت ۱۱ از مسجد امیرالمومنین به سمت مصلی خواهد بود.

خراسان شمالی

مردم روزه‌دار، انقلابی و همیشه در صحنه استان خراسان‌شمالی با حضور پرشور خود، راهپیمایی روز جهانی قدس را آغاز و با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

مردم روزه‌دار و مومن بجنوردی از ساعت 10.30 امروز با تجمع در میدان شهید این شهر، در مسیر تظاهرات روز جهانی قدس شرکت کرده و در پایان در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.

سیل جمعیت راهپیمایی کنندگان بجنوردی در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، به حدی است که ابتدای جمعیت در مصلای امام خمینی و انتهای آن به چهارراه مخابرات در ابتدای مسیر راهپیمایی می‌رسد.

راهپیمایان بجنوردی در این مراسم عظیم و دشمن‌شکن، با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، حقد و کینه خود را دد منشی‌های رژیم متجاوز صهیونیست و هم‌پیمانانش نشان داده و اقدامات جنایت بار و ددمنشانه روزهای اخیر رژیم کودک کش اسرائیل را محکوم کردند.

ایلام

هم زمان با سراسر کشور، مردم مرزدار ایلامی فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

این مراسم به یاد ماندنی که طنین "مرگ" بر اسرائیل آن خشم و نفرت ولایت‌مداران مرزدار ایلامی  را نسبت به کشور کودک کُش اسرائیل را بر افروخته است از ساعت 10 امروز با حضور افشار مختلف مردم ولایی ایلام در سنین مختلف آغاز شده است.

مازندران

راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مردم در استان مازندران از مسیرهای ۶۰ گانه به سمت محل مصلی نماز جمعه و تجمع راهپیمایان آغاز شده است.

مردم ساری هم در خیابان‌ها با فریاد «هیهات منا الذله» بار دیگر همبستگی خود را با مردم ستم‌دیده فلسطین اعلام کردند و در پایان این مراسم سردار محمد جعفر اسدی رئیس بازرسی نیروهای مسلح سخنرانی خواهد کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در حال حاضر در تمامی نقاط از پیش تعیین شده مازندران در حال برگزاری است و گزارش‌ها حاکی است که انبوه جمعیت روزه دار که از ساعاتی قبل به تدریج به هم پیوند خوردند.

کرمان

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر کرمان با حضور گسترده مردم روزه‌دار و انقلابی همراه با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان و همچنین نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان از ساعت ۱۰ و از چهارراه توحید (ارگ) به سمت مصلای امام علی (ع)، محل برگزاری آیین عبادی، سیاسی نمازجمعه آغاز شده است.

مردم خداجو و ولایتمدار شهر کرمان با حمل پرچم، پلاکارد و سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل غاصب و مرگ بر آمریکا، ضمن پشتیبانی از مبارزه مردم ستمدیده فلسطین نفرت خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و حامیانش فریاد زدند.

همزمان با مرکز کرمان، مردم جای جای دیار کریمان، از شهر و روستا در استان زادگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور خود، خواستار آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست شدند.

سخنران اجتماع پایانی روز قدس در کرمان سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد

افراد شرکت کننده در این راهپیمایی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مسیر میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله طالقانی و خیابان مسجد صاحب الزمان (عج) به سمت مصلای امام خمینی (ره) را در حال سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی می پیمایند.

شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین و انزجار شدید قلبی از جنایت های ددمنشانه رژیم غاضب صهیونیستی علیه فلسطینی ها و دیگر مسلمانان جهان را اعلام و نشان می دهند.

سخنران آیین روز جهانی قدس در شهر یاسوج سردار ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

یزد

مردم استان یزد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، حضوری گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس داشتند و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

مردم در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن جنایات کودک‌کش صهیونیستی، حمایت خود از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین را اعلام کردند.

گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف استان حاکی است که مردم روزه‌دار با شرکت حماسی در راهپیمایی روز جهانی و شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین نشان دادند و در مصلا و مساجد شهرها و روستاها تجمع کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در حاشیه این مراسم با قدردانی از حضور مردم مؤمن و روزه‌دار در آئین ویژه ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر به خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مردم روزه‌دار یزد با حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه دیگری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی خلق کردند.

حجت‌الاسلام متوسل با بیان اینکه امروز روز قدس، روز جهانی استقامت، ایستادگی و پایداری حق در برابر باطل و روز جهانی مقابله با زور، زر و تزویر است تصریح کرد: امروز ابرقدرت‌ها از بیداری مظلومان و مستضعفان و از تحقق پیروزی خون بر شمشیر به هراس افتاده‌اند و اکنون افول و سرنگونی آنان نزدیک است.

وی ابراز انزجار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس از رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب را از ویژگی‌های این روز جهانی اعلام و خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس که روز بیداری ملت‌های مسلمان و روز اثبات شکست دشمنان است، ملت مسلمان ایران همگام با مردم ستم‌دیده فلسطین عزت و اقتدار خود را در مبارزه با اسرائیل جنایتکار نشان دادند.

مرکزی

مردم کلانشهر اراک از ساعاتی پیش با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضامین حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در میدان شهدای این شهر اجتماع کرده بودند و هم اکنون با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از مسیر خیابان شهید رجایی به سمت میدان سرداران و مصلی بیت‌المقدس در حرکت هستند.

راهپیمایان قدس در اراک با سر دادن شعارهای «الله اکبر خامنه ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «خامنه ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مؤمنین است» ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می‌کنند.

راهپیمایی کنندگان اراک با پیمودن مسیر میدان شهدا، خیابان شهید رجایی، خیابان دکتر حسابی و میدان سرداران در مصلای بیت المقدس اراک تجمع کرده و با سردادن شعار الله اکبر- خامنه‌ای رهبر قطعنامه سراسری روز قدس را تائید کرده و از سخنرانی آیت الله مجید تلخابی بهره‌مند می‌شوند.

کرمانشاه

این مراسم از مقابل مسجد معتضدی واقع در میدان انقلاب اسلامی کرمانشاه آغاز و به سمت مسجد جامع در جریان است.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا و در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکوم کردن سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

سخنران مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه است.

در دیگر شهرها و بخش‌های استان کرمانشاه نیز راهپیمایی روز جهانی قدس در حال برگزاری است.

خراسان جنوبی

راهپیمایی روز قدس امروز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در بیش از ۹۰ نقطه خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار شد تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس این استان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودکش صهیونیستی فریاد بزنند.

قم

در راهپیمایی روز قدس قم امت ولایتمدار از مسیر خیابان حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) – چهار راه شهداء – خیابان شهداء (صفائیه) میدان جانبازان به سمت میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس به حرکت درآمدند.

راهپیمایان درحالی‌که یک‌صدا شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل غاصب را فریاد می‌زدند از مسیرهای تعیین شده خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رساندند، سپس حرکت باشکوه خود به سمت مصلای قدس آغاز کردند.

بر اساس آنچه اعلام شده قرائت قطعنامه و سخنرانی آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پایان‌بخش راهپیمایی روز قدس در قم خواهد بود، پس از آن راهپیمایان نماز جمعه را به امامت آیت الله علیرضا اعرافی اقامه می‌کنند.

خوزستان

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس صبح جمعه همزمان با سایر نقاط کشور با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی کلانشهر اهواز، دانشگاهیان، طلاب، روحانیون و به خصوص دانش آموزان آغاز شد.

مردم با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و نفرت خود را نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی و هم دستانش نشان داده و در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین شعار سر دادند.

راهپیمایان پس از حضور در راهپیمایی روز قدس، برای اقامه نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز گرد هم می آیند.

مراسم روز جهانی قدس از ساعت ۱۱ صبح از درب مسجد آیت‌الله موسوی جزایری اهواز آغاز و با طی کردن مسیر خیابان امام تا مصلی مهدیه امام خمینی (ره) به پایان می رسد.

این راهپیمایی باشکوه همزمان در ۷۰ نقطه از خوزستان شامل مراکز شهرستان، شهرها، بخش‌ها و روستاهای پر جمعیت در حال برگزار است.

گلستان

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ۴۳ نقطه در سطح استان گلستان آغاز شد.

مردم گلستان در راهپیمایی امسال با سر دادن شعار در محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها، خواستار تلاش جدی مجامع بین المللی در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین شدند.

امسال برای راهپیمایی روز جهانی قدس شعار فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی تعیین شده است.

قزوین

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس مردم استان قزوین حضور حداکثری داشتند.

مردم استان با حضور باشکوه در مسیرهای مختلف راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه نشان دادند که از آزادی و حق مردم فلسطین حمایت می‌کنند و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این مراسم نه تنها در مرکز استان بلکه در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان برگزار شد. 

هرمزگان

مردم بندرعباس با شرکت در راهپیمایی روز قدس پیام نویدبخش آزادی مسجدالاقصی و حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین را از کنار امواج خروشان خلیج فارس به دنیا مخابره کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن شعارنوشته های "مرگ بر رژیم بچه‌کُش صهیونیستی" "مرگ بر آمریکا" جانم فدای فلسطین" "القدس لنا" انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

آذربایجان غربی

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس مردم شهر ارومیه همزمان با سایر شهر های کشور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

مردم این شهر با حضور باشکوه در مسیرهای مختلف راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه نشان دادند که از آزادی و حق مردم فلسطین حمایت می‌کنند و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

راهپیمایی روز قدس در سایر شهرهای استان آذربایجان غربی نیز به تناسب ساعت اعلامی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز