خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنای کهگیلویه وبویر احمد مطرح شد؛

افزایش قیمت علوفه، عشایر را مجبور به فروش دام هایشان کرد/ محرومیت کهگیلویه و بویراحمد از داشتن ابتدایی ترین امکانات گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۶۸۶

امام جمعه بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از مسئولانی که برای رفع محرومیت های این استان و شهرستان فرصت سوزی کرده اند، اظهارداشت: افزایش قیمت علوفه باعث شده که عشایر مجبور به فروش دام های خود به پایین ترین حد ممکن باشند.

"اسماعیل صلواتی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: افزایش قیمت علوفه موجب شده تا مردم دام‌های خود را بفروشند و از طرف دیگر نبود سردخانه، مشکلات اساسی برای تولید و سایر محصولات تبدیلی عشایر را بوجود آورده است.

وی با تاکید براینکه شرایط کنونی باعث شده که عشایر از ادامه راه دامداری خود ناامید شوند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عشایر استان و شهرستان بهمئی، نبود کارخانه شیر و کشتارگاه است و همین مسئله باعث شده است تا در حوزه دامپروری ضعف‌های فراوانی وجود داشته باشد.

امام جمعه بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها در حوزه امنیت غذایی و سایر مباحث ضروری است، یادآورشد: شهرستان بهمئی از نظر اقلیمی، کشاورزی و دامپروری دارای ظرفیت‌های فراوانی است که اگر مسئولین پای کار باشند، این منطقه می‌تواند به قطب دامپروری در کشور تبدیل شود.

 صلواتی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: این استان در حوزه گردشگری و بناهای تاریخی، آثار و اماکنی دارد که اگر در هر جایی از کشور این آثار و امکان وجود داشت، تمام کشور آماده بودند تا برای مسافرت و تفریح به آنجا سفر کنند، اما باید بپذیریم که متأسفانه از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات در این بخش هم محروم هستند.

وی گفت: این استان دارای ۲۸۰ جاذبه طبیعی، ۲۵۰ امامزاده و ۷۰۰ اثر تاریخی است و از نظر طبیعت و گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد اما محرومیت در زیرساخت ها و فرصت سوزی مسئولان باعث شده تا همچنان از داشتن بسیاری از امکانات محروم باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز