خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

آذربایجان غربی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۰۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با بیش از ۵ هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و اماکن گردشگری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنکار ایلنا، مرتضی صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: تعداد تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اعم از هتل، مسافرخانه، واحد اقامتی بومگردی و سنتی استان تعداد ۵ هزار و ۱۶۶ تخت بوده و آماده پذیرش مهمانان نوروزی با ۲ هزار و ۱۸۳ اتاق هستند.

صفری افزود: در آذربایجان‌غربی ۲۷۴ واحد گردشگری وجود دارد که شامل دفاتر، مراکز تفریحی، مجتمع‌های گردشگری، هتل و اقامتگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسافران خارجی به  آذربایجان غربی، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های استان مهمان ما بودند و انتظار داریم پذیرایی در ایام نوروز ۱۴۰۲ بیش از این میزان باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ پروژه سرمایه گذاری و میراثی در دست اقدام است، افزود: در سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است، برای ۷۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ۷۶ مورد فرصت سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، عنوان کرد: تعداد ۵۲ فقره مجوز ایجاد پروژه با ۴۹۰۰ حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۹۴۳ نفر و نیز موافقت با یک‌هزار و ۱۵۸ فقره مجوز ایجاد پروژه صادر شده است.

وی، با اشاره به افزایش بازدیدهای موزه‌های استان، ادامه داد: در سال جاری با افزایش سه برابری بازدید از موزه‌ها تعداد ۴۴۲ هزار و ۵۷۰ نفر در موزه‌های استان حاضر و از این اماکن بازدید کردند.

صفری، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۸۱ رشته صنایع‌دستی از جمله انواع هنرهای چوبی، منبت‌کاری، معرق‌کاری، چرم‌دوزی، سفال، گلیم، سرامیک و موارد مشابه آن در استان توسط هنرمندان این رشته فعالیت دارند.

وی با اشاره به مجوزهای صادرشده در حوزه صنایع‌دستی اذعان داشت: تعداد ۳ هزار و ۱۶۴ مجوز در حوزه صنایع‌دستی در بخش‌های کارت شناسایی، کارگاه و انفرادی فعال هستند، همچنین در ایام نوروز ۱۴۰۲ در ۱۶ شهرستان استان بازارچه صنایع‌دستی دایر خواهد شد که مسافران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به تعداد یک‌هزار و ۷۴۰ مورد اثر ملی ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: ۱۵۷۶ مورد از این آثار ملی بنای تاریخی بوده و ۸۷ مورد آن آثار ناملموس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز