خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

ظرفیت تولید انرژی در این استان بالای یک هزار مگاوات وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۳۷۵

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت تولید انرژی در استان ، گفت : میزان تولید برق در استان از هزار مگاوات هم بالاتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار‌ در آیین کلنگ زنی واحد چهار نیروگاه برق دورود با بیان اینکه نیروگاه رودبار بیش از ۴۵۰ مگاوات، اظهار کرد: این نیروگاه بخشی از ظرفیت آن در حوزه اشتغال متوجه مردم شهرستان دورود است، اما در فرآیند کلی برای کل کشور تولید انرژی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت نیروگاه خرم آباد یک هزار مگاوات تعریف شده است این امیدواری وجود دارد میزان تولید انرژی این نیروگاه به همین میزان ارتقاء یابد.

استاندار لرستان بیان کرد: نیروگاه دورود که از سال ۱۳۵۵ فعال شده است با راه اندازی واحدهای جدید آن که نهایت تا یک سال آینده تکمیل می شوند ظرفیت تولید برق لرستان به بالای هزار مگاوات ارتقا خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای تولید انرژی در لرستان می تواند صنعت این استان را تحت تاثیر خود قرار دهد، گفت: در لرستان می توان ظرفیت تولید انرژی را ارتقاء داد.

وی با اشاره به اینکه دورود زمانی قطب صنایع پایه ای و زیرساختی در لرستان بوده است گفت: مهاجر پذیر بودن این شهر گواه بر همین نکته بوده است اکنون اما مشکلاتی در حوزه صنایع اعم از رکود یا نیمه فعال بودن آنها وجود دارد که ما به این مشکلات واقف هستیم و برای حل آنها همه باید کمک کنیم.

استاندار لرستان افزود: راه اندازی یک صنعت که دچار مشکلات حقوقی شده باشد زحمت آن کمتر از کلنگ زنی یک پروژه جدید نیست. کارهایی باید از قبل انجام می شد که انجام نشده است و بیشترین بار انجام آنها بر دوش مسوولانی است که اکنون روی کار هستند و نهایت تلاش صورت می گیرد تا با کمک هم این مشکلات کم و حل شوند.

زیویار با اشاره به اینکه کنار گذر دورود یکی از همین مطالبات با سابقه بالای ۲۰ سال است، گفت: امیدواریم ۲ خطه آن طبق مصوبات سفر و اعتبارات در نظر گرفته شده آماده بهره برداری شود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده در مرحله ای ۱۰ میلیارد تومان و پیرو صحبت های انجام شده با اداره کل برنامه و بودجه نیز ۱۵ میلیارد تومان برای فعال کردن این پروژه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز