خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

محدودیت فضای مجازی فروش تعاونی‌های تولید قزوین را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۷۰

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برخی تعاونی‌های استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی نسبت به فروش کالاهای خود اقدام می‌کردند که محدودیت‌های ایجاد شده باعث گله‌مندی آن‌ها شده و فروش را کاهش داده و برای جبران این موضوع سعی کردیم در فضای فیزیکی و با برنامه‌هایی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها از این تعاونی‌ها حمایت کنیم.

قاسم آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاونی‌ها گفت: فلسفه تعاون این است که افراد دارای مهارت و توانایی که سرمایه اندک دارند، کنار هم جمع شده و با سرمایه مالی و فکری برای تامین نیازهای مشترک حرکت کنند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در سطح استان 3 هزار و 500 تعاونی ثبت شده که درحال حاضر حدود 900 مورد آن فعال است.

وی عنوان کرد: بخش عمده مشکل شرکت‌های تعاونی استان، بویژه تعاونی‌های تولید مشکل اعتباری و عدم پشتوانه مالی است.

این مسئول ادامه داد: برای حمایت از تعاونی‌ها تسهیلاتی وجود دارد اما روند پرداخت تسهیلات نیاز به اصلاح دارد و باید تعاونی‌ها متناسب با ظرفیت خود سنجیده شوند زیرا توان آن‌ها در حد بخش خصوصی نیستند.

وی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه با بنیاد علوی هم، تعاونی‌هایی که در روستاها شکل بگیرند، می‌توانند از برخی تسهیلات بهره‌مند شوند و درحال حاضر از شکل‌گیری تعاونی‌ها در روستاها استقبال خوبی صورت گرفته است.

آقاعلیخانی با بیان اینکه بازاریابی در فعالیت اقتصادی تعاونی‌ها حرف قدم اول است، گفت: سعی شده با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از تعاونی‌ها برای بازاریابی حمایت شود و درحال ایجاد بازار مجازی برای تعاونی‌های تولید هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات و خلاهایی که در استان داریم این است که مجموعه‌های تولیدی اعم از تعاونی یا سایر مجموعه‌ها از هم خبر ندارند و برای همین مواد مورد نیاز خود را از واحدهای خارج از استان تهیه می‌کنند و باید این آشنایی صورت گیرد تا واحدها از ظرفیت هم برای رفع نیازهایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز