خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

بیشترین اراضی طرح توسعه صنعتی در خراسان رضوی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۹۳

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در کشور ۴۰ هزار هکتار زمین برای توسعه تأمین کرده‌ایم که بیشترین سهم از این میزان متعلق به استان خراسان رضوی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا شجاعی در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی عطار نیشابور گفت: در کشور حدود ۱۱۰ شهرک صنعتی دولتی داریم که از این تعداد تاکنون ۶۵ شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۷۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر یک متر زمین‌ به سرمایه‌گذار واگذار می‌کنیم باید ۲ برابر آن را برای طرح‌های توسعه در آینده تأمین کنیم.

شجاعی تصریح کرد: در کشور ۴۰ هزار هکتار زمین برای توسعه تأمین کرده‌ایم که بیشترین سهم از این میزان متعلق به استان خراسان است، در حال حاضر حدود ۱۱۰ شهرک صنعتی دولتی در کشور داریم که از این تعداد ۶۵ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سازمان صنایع کوچک در سال دانش‌بنیان مصوبات خوبی داشته و به شرکت‌های دانش‌بنیان تخفیفاتی تا ۳۰ درصد و واگذاری زمین انجام شده است. 

جعفر فرشچی طوسی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این مراسم گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی نیشابور هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اگرچه نیشابور استعداد اقتصادی و صنعتی شدن دارد اما با مشکل کمبود زمین مواجه است، اظهار کرد: با نگاه مثبت و تعامل مسئولان شهرک شماره ۲ صنعتی نیشابور که دارای مصوبه هیات وزیران است به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

فرشچی طوسی افزود: شهرک‌های موجود هم دچار مشکلاتی مانند کمبود آب و گاز هستند که متناسب با رشد این شهرک‌ها توسعه پیدا نکرده‌اند.

وی بیان کرد: برای اینکه اهداف سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی محقق شود، نیازمند پشتیبانی مسئولان برای تأمین نیاز واقعی واحدهای صنعتی هستند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۲۰۰هکتار زمین در شهرک صنعتی نیشابور موجود است که تاکنون برای بالغ‌بر ۸۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی و حدود ۴۰۵ قرارداد در این حوزه منعقد شده که نشان دهنده ظرفیت صنعتی نیشابور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز