خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد؛

اختصاص 15 هزارمیلیاردریال در سفر رئیس‌جمهور برای بخش راهداری استان مرکزی/ 2000 میلیارد ریال برای ایمن‌سازی، رفع نقاط حادثه خیز، شانه‌سازی و ترانشه‌برداری‌ها هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۹۱۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: این استان در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزء دستگاه‌هایی است که از لحاظ عملکردی رتبه‌های خوب و برتری کسب کرده است. استان به لحاظ ابنیه و روکش راه‌ها رتبه اول، جابه‌جایی کالاهای اساسی رتبه اول و در شناسایی ابنیه‌ها جزء رتبه‌های برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: استان مرکزی در زمینه برخورداری از مسیرهای روشن، در جایگاه سوم اما به لحاظ طول راه‌ها، رتبه اول را داراست و در سال جاری نیز 22 کیلومتر به روشنایی راه‌های استان افزوده شده است.

وی ادامه داد: 30 درصد از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان مرکزی از منابع ملی و استانی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافت. در سفر رئیس‌جمهوری به این استان، 15 هزار میلیارد ریال برای بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نظر گرفته شد که از این میزان، 9000 میلیارد ریال اعتبارات ملی و 6000 میلیارد ریال اعتبارات استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای ایمنی جاده‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و تنها 2000 میلیارد ریال برای ایمن‌سازی، رفع نقاط حادثه خیز، شانه‌سازی و ترانشه‌برداری‌ها هزینه شده است.

جهانی با اشاره به اینکه تمام نقاط حادثه خیزی که از سال 1395 به این اداره ابلاغ شده بود، بررسی و اصلاح هندسی بر روی آنها صورت گرفته است، تصریح کرد: 18 نقطه حادثه خیز جدید از سوی سازمان راهداری کشور به استان مرکزی ابلاغ شده که باید توسط کارشناسان بررسی شود.

وی در خصوص برنامه های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای رفع نقاط حادثه خیز، بیان داشت: هم اکنون رفع 4 نقطه حادثه‌ خیز استان در شهرستان خنداب، شهر جدید امیرکبیر، منطقه کردیجان و زیرگذر راهجرد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جاری، 10 درصد راه‌های روستایی استان مرکزی ارتقا یافته و هم اکنون 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان دارای راه آسفالته هستند.

جهانی در ارتباط با تعداد دوربین های ثبت تخلفات در استان مرکزی نیز، ابراز داشت: 72 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در استان فعال است، 14 دستگاه در حال نصب و 5 دستگاه در حال جانمایی است.

وی به حجم راه ها و محورهای مواسلاتی استان مرکزی اشاره داشته و اضافه کرد: 6400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز