خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

انجام عملیات راهسازی حدود ۸۳ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۸۵

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: امسال ۸۲.۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان تسطیح و آسفالت شد و اهالی ۲۶ روستا از این مزیت بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، ابراهیم محمدزاده اظهار داشت: در این مدت؛ ۵۷.۵ کیلومتر راه فرعی و روستایی استان روکش شد و در مجموع ۲ هزار و ۳۰۵ خانوار روستایی در خراسان شمالی از نعمت راه مناسب بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۱۴ هزار و ۵۸۰ خانوار جمعیت استان از راه مناسب بی‌بهره است و باید ۶۴۴ کیلومتر جاده در این محورها ایجاد و آسفالت شود.

رئیس اداره نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۴۶.۴ درصد از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که این رقم در میانگین کشوری ۵۴.۳ درصد است که بر این اساس استان در این شاخص ۷.۹ درصد از میانگین کشوری عقب است.

وی یادآور شد: ۱۳ روستای بالای ۱۵۰ خانوار با چهار هزار و ۳۳۳ خانوار جمعیت راه مناسب ندارد که باید به پروژه های راهسازی در این محورها سرعت داده شود و برای دسترسی این اهالی به راه مناسب باید ۵۹ کیلومتر راه در این محورها ساخته و آسفالت شود.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز