خبرگزاری کار ایران

عضو اصولگرای شورای شهر یزد؛

ترافیک شهر جهانی ناشی از بی‌مدیریتی است/ طرح های ترافیکی نقشی در کاهش ترافیک ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۸۱

در حالیکه مسئولان حوزه ترافیک شهری موضوع حاد شدن ترافیک در معابر اصلی شهر یزد را ناشی از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دانستند اما عضو اصولگرای شورای شهر یزد با رد این موضوع گفت: ترافیک شهری یزد ناشی از بی مدیریتی است و اصلاً ربطی به شروع شدن دانشگاه و مدارس ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، افزایش تصادفات زنجیره ای، وقوع مکرر تصادفات بین خودروها، ترمزهای ناگهانی و پر صدا در معابر و ... نشان از حاد شدن و بحرانی بودن وضعیت ترافیکی شهر یزد دارد تا جایی که صدای اعضای شورای شهر و رئیس این شورا هم در آمده است.

بی تاثیری برگزاری نشست های شورای ترافیک و اجرای طرح های ترافیکی و اصلاح هندسی معابر در کنار ضعف مدیریتی در شهر جهانی یزد باعث شده تا ترافیک در معابر اصلی این شهر وضعیتی بحرانی به خود بگیرد و معبری که در مدت زمان 10 دقیقه طی می شد حالا در حدود 40 دقیقه طول می کشد.

بار ترافیکی شهر یزد با طرح‌های اصلاحی هم کاهش نیافت

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه وضعیت ترافیک در سطح شهر یزد به یک مشکل جدی تبدیل شده گفت: بار ترافیکی شهر یزد با طرح‌های اصلاحی انجام شده کاهش پیدا نکرده است.

عزیزالله سیفی با اشاره به مسائل ترافیکی که دامن گیر شهر یزد شده اظهار داشت: پس از دوران کرونا، مسائل ترافیکی در سطح شهر بسیار تشدید شده و مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: سرویس‌های حمل و نقل عمومی شهر یزد به دلایل مختلف آنگونه که باید و شاید خدمات مناسب به مردم ارائه نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این موضوعات سبب شده که ترافیک در سطح شهر یزد به یک چالش بسیار جدی تبدیل شود، گفت: شهرداری یزد طرح‌های زیادی برای اصلاح تقاطع‌ها و میادین ارائه کرده که چند مورد آن در صحن شورا مطرح و یکی دو مورد هم اجرا شده است.

سیفی با بیان اینکه برخی از طرح‌ها هم که نیاز به تصویب شورای ترافیک استان یزد دارد به این شورا ارسال شده است گفت: آن چیزی که امروز مشخص شده آن است که علی رغم اصلاح‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد مشکل ترافیکی سطح شهر یزد کمتر نشده و با طرح‌های جدید هم شاید کمتر نشود.

بر اساس گفته های این عضو شورای شهر یزد، در آخرین اصلاحات ترافیکی انجام شده در شهر یزد برای یک نمونه انسداد تقاطع سه راهی تعاون در بلوار دانشجو بود که به دلیل بهره مندی رانندگان از مسیرهای جایگزین و کوچه های اطراف این تقاطع، افزایش ترافیک در این محدوده را رقم زده و دوربرگردان های بلوار دانشجو با ترافیک شدیدی همراه شده اند.

اصلاح تقاطع‌های هندسی باید حتما انجام شود

وی ادامه داد: این اصلاح تقاطع‌های هندسی باید حتما انجام شود و تشویق و ترغیب مردم به استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی هم باید با جدیت دنبال شود ولی آن چیزی که در سطح شهر یزد به خوبی در طول سال‌های گذشته مورد توجه نبوده بحث معابر جدید است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برخی معابر در سطح شهر یزد از سال‌های بسیار دور در طرح تفصیلی شهر یزد دیده شده ولی تاکنون با وجودی که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد اجرایی نشده است.

سیفی با تاکید بر اینکه اگر معابر جدید در شهر یزد به ویژه معابر رینگی شهر را دنبال نکنیم قطعا با مشکل بسیار جدی روبرو می‌شویم گفت: با توجه به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد در روزهای آینده انجام می‌شود، انتظار داریم که برخی معابر یزد که می‌تواند مشکل ترافیکی شهر یزد را حل کند با اعتبار ویژه‌ای از ردیف‌های اعتباری این سفر همراه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با ابراز نگرانی نسبت به آیندۀ ترافیک شهر گفت: با شرایطی که وجود دارد، به نظر می‌رسد یزد به سمت نارضایتی گسترده در حوزه ترافیک می‌رود و کار به جایی رسیده در برخی مناطق که اصلا انتظار نمی‌رفت هم، در برخی ساعات روز شاهد ترافیک هستیم.

برخی معابر شهر یزد باید یک طرفه شوند

مرتضی شایق؛ عضو شورای شهر یزد با اشاره به حجم سنگین ترافیک در سطح شهر یزد، این ترافیک را ناشی از عدم اجرای طرح‌های ترافیکی، در یک طرفه کردن بعضی معابر دانست.

وی با اشاره به حجم سنگین ترافیک در سطح شهر، گفت: مشکل ترافیک یزد، ناشی از عدم اجرای طرح‌های ترافیکی، در یک طرفه کردن بعضی معابر است.

وی با بیان اینکه ترافیکی که اکنون در سطح شهر یزد وجود دارد به دلیل سوء مدیریت است، افزود: مشاور ترافیکی شهر برخی معابر را یک‌ طرفه اعلام کرده ولی جسارت اجرای آن وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: این ترافیک به هیچ وجه ارتباطی به بازگشایی دانشگاه و مدارس ندارد چرا که در ساعات عصر و شب هم ترافیک بسیار شدیدی در نقاط مختلف شهر وجود دارد.

شایق ادامه داد: شورای ترافیک استان باید طرح درستی در این رابطه ارائه کند و سپس این طرح با جدیت در سطح شهر یزد اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: تنها موردی که طرح تفصیلی آن با پیشرفت بالای ۹۰ درصد اجرایی شده شبکه‌های ارتباطی است.

وی تاکید کرد: همه شبکه‌هایی که در طرح تفصیلی شهر یزد دیده شده به صورت دقیق اجرا شده و ترافیک ارتباطی به این موضوع ندارد و اگر مدیریت ترافیک در سطح شهر یزد به درستی اجرا شود مشکل حل می‌شود.

شایق با اشاره به استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی در یزد، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های شهرداری در حالی مسیرهای خود را بدون مسافر طی می‌کنند که همزمان ترافیک سنگینی در خیابان‌ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، شهر جهانی یک شهر کوچک با ترافیکی سنگین است و اجرای برخی طرح های ترافیکی بدون نظر کارشناسان باعث افزایش ترافیک و بحرانی شدن آن در معابر کم عرض شهر یزد شده است که تبعات آن به صورت افزایش بار روانی به رانندگان و مامورین راهور و مهمتر از همه پرخاش و حتی درگیری مردم با ماموران پلیس راهور دیده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز