خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

یزد؛ نیازمند ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب پایدار/سختی آب در استان به ۳۰۰۰ رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۸۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به کسری آب در این استان گفت: نیاز یزد به ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب پایدار است که در حال حاضر تنها نیمی از آن تامین می‌شود.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه رسالت دولت تامین آب شرب برای شهروندان است به ایلنا اظهار داشت: آب پایدار فعلی استان حدود ۷۰ میلیون متر مکعب است و استان در تامین آب با مشکل مواجه است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سختی آب در استان یزد و در برخی شهرستان‌ها به ۳۰۰۰ رسیده افزود: در حال حاضر آب شیرین کن‌ها در مرکز استان برای تامین آب شرب فعال است و شهروندان برای تامین آب شرب از آب شیرین کن‌های سطح شهر استفاده می‌کنند. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد بیان کرد: مسئله تامین آب برای استان یزد بسیار اساسی، حیاتی و مهم است و با حکم استاندار یزد، موسسه کوثر به طور خاص مسئول پیگیری و عملیاتی شدن آن شده است. 

وی همچنین از بهره‌برداری از سه مجموعه بزرگ این شرکت در راستای مدیریت تامین آب و تعدیل مشکلات کم آبی استان تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: طرح‌های آبی متعددی در راستای مدیریت تامین آب در استان تعریف شده و برای اینکه از این پتانسیل‌های آبی به بهترین شکل استفاده شود با حمایت وزارت نیرو و دولت، برنامه‌ریزی شده که عمده این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد. 

جوادیان‌زاده، طرح خط سبز آبرسان صنایع را از دیگر طرح مهم آبی استان در راستای تعدیل مشکلات کم آبی و باکیفیت‌تر کردن آب شرب معرفی کرد و افزود: این طرح با برآورد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۲ کیلومتر خط لوله به قطر ۵۰۰ میلیمتر و یک باب مخزن دو هزار مترمکعبی با ظرفیت طراحی و قابلیت انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در دست اقدام است. 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل استان یزد، کمبود منابع با کیفیت جهت تامین نیاز شرب استان است اظهار داشت: چاه‌های موجود در استان هم معمولا شور و تلخ بوده و کیفیت لازم را جهت تامین آب شرب ندارند و یزد را با بحران مواجه کرده است. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه مدت‌ها است زنگ خطر آب در استان به صدا در آمده و به مرحله هشدار رسیده است خاطرنشان کرد: تاکنون تأمین آب استان بسیار سخت بوده و با شرایط فعلی، سخت‌تر نیز شده است. نگرانی فعلی این است که در آینده نزدیک، آب موجود با همین کیفیت پایین را هم نداشته باشیم لذا باید هرچه سریعتر طرح‌های در دستور کار به نتیجه رسیده و بهره برداری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز