خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد:

۵۱ درصد خودروهای مشهد فاقد معاینه فنی هستند/پراید همچنان آلاینده ترین خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۲۲

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از نبود معاینه فنی در بیش از نیمی از خودروهای موجود در کلانشهر مشهد طی بررسی های صورت گرفته در سه ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اصلی ترین منابع آلاینده در سطح شهر مشهد، خودروها هستند که با تولید انواع آلاینده ها می توانند اثرات مخربی بر محیط زیست وارد کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ اکیپ گشت سنجش آلاینده های زیست محیطی با نام "سمام" در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت و گشت‌زنی هستند و با خودروهای دودزا و آلاینده برخورد می کنند.

نجفی افزود:  بررسی های گشت سمام در سه ماه اخیر نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از ۵۱ درصد از خودروهای موجود در شهر مشهد فاقد معاینه فنی است و در این میان ۳۷ درصد آنها کاملاً آلاینده و دود زا هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته، طی سه ماه اخیر همچنان خودروی پراید آلاینده ترین خودروی شهری است و ۷۱ درصد از سهم خودروهای آلاینده شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این مدت پس از شناسایی خودروهای آلاینده و اعلام اخطار لازم به مالکین آنها در مرحله اول، ۵۶ درصد مالکین نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کردند و مابقی نیز مشمول دریافت اخطار دوم شدند.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکتی همگانی است و از همه شهروندان عزیز تقاضا می شود برای کمک به پاکی هوای شهرمان با استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، گام های مناسبی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز