خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

لزوم تنوع بخشی سرمایه‌گذاری در گردشگری استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۶۹۴

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تنوع بخشی سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: هم اکنون فارس نیازمند جاذبه‌های جدید و مکمل گردشگری است و یکی از اقدامات جدی در این زمینه تنوع بخشی در سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایلنا فرزاد زارع در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعدد و تنوع جاذبه‌های گردشگری در فارس افزود: ضروری است با ایجاد جاذبه‌های جدید و متنوع مدت اقامت و ماندگاری گردشگران را در مناطق مختلف استان فارس افزایش دهیم و این مهم هم تنها با سرمایه‌گذاری‌های متفاوت و ایجاد تأسیسات گردشگری جدید اتفاق می‌افتد.

به گفته او، خوشبختانه در شش ماه اخیر متقاضی سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در فارس چشم‌گیر بوده است و روند پیش رو حکایت از آینده‌ای متفاوت برای توسعه گردشگری دارد. او افزود: در سال‌های اخیر حجم سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های گردشگری به ساخت مجتمع‌ها و مراکز اقامتی، خدماتی و پذیرایی معطوف می‌شد و هم‌اکنون باید تنوع بخشی در این زمینه صورت گیرد. 

زارع با بیان اینکه کارشناسان معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همواره مشاورین مناسبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند گفت: تمامی سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری که به این معاونت مراجعه می‌کنند ضمن بررسی طرح و میزان سرمایه‌گذاری مورد مشاوره قرار می‌گیرند و با ایده‌ها و نظرات کارشناسی متخصصین آشنا می‌شوند و در نهایت بهترین تصمیم را می‌گیرند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و افزود: در حال حاضر شهر شیراز نیازمند جاذبه‌هایی متنوع در قالب مراکز تفریحی و سرگرمی برای نمونه: تله کابین و... است. چرا که گردشگران ورودی به این شهر بعد از بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی وقت آزاد بسیاری دارند از این رو ایجاد چنین مراکزی می‌تواند تأثیر و نقش به سزایی در رونق گردشگری و اقتصاد شهری داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز